HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Baleset

2008.12.13. 03:08 c{o}ffee



A jelenet valós eseményeken alapszik.


- Köszönjük, hogy végre hajlandó volt megjelenni.
- Én is örülök biztos úr.
- Jó, akkor mesélje el, hogy mit keresett ott aznap este, mit látott pontosan az … eseményből?
- Keresni nem kerestem semmit, csak elmentem mulatni az ismerőseimmel a Grand-Canyon szórakozóhelyre. Tudja biztos úr, néha szükség van a kikapcsolódásra.
- Kikapcsolódásra? Így nevezi?
- Igen, én így nevezem…
- Mindegy, folytassa gyorsan!
- Rendben. Már egy ideje ott voltunk, amikor az … esemény történt, éppen kint voltunk a szórakozóhely előtt páran.
- Hogy-hogy éppen kinn voltak?
- Éppen kint beszélgettünk és iszogattunk.
- Alkoholos italt? Piázgattak?!
- Közterületen biztos úr? Jól tudjuk, hogy nem szabad.
- Aha, persze.
- Aha… Szóval, ez olyan hajnali három fele lehetett. Én háttal álltam a bevezető útnak, csak a nagy csattanást hallottam. Körülöttem mindenki elkezdett káromkodni és mutogatni.
- Tehát mit látott pontosan?!
- Mire megfordultam, már csak a rendőrautó oldaláról „lecsúszó” piros Ford Tranzitot láttam elhajtani.  Aztán a szolgálati autóban ülő egyik kollegája kiugrott - láthatóan eléggé feldúltan.
- Te nem lennél feldúlt, ha egy eszetlen részeg barom neked hajtana a semmiből egy ekkora autóval?!
- De, valószínűleg eléggé feldúlt lennék. Ne legyen ideges biztos úr.
- Na, csak ne személyeskedjen itt nekem!
- Elnézést, én nem személyeskedem.
- Aztán?
- Aztán visszaszált az autóba, megfordult, és üldözőbe vette a … másikat.
- Mit tud az elkövetőről?
- Mesélték a többiek, hogy egy cigány srác vezetett, aki egyébként „jó gyerek”, szakácsként dolgozik valahol, sok …
- Jó gyerek?! Maga hülyéskedik velem?!
- Nem biztos úr. Ön kérdezte, hogy mit tudok róla.
- Jó, egyéééb?
- Igen, valamivel később kiderült, hogy a szerencsétlennek – ha mindez nem lenne elég – a kesztyűtartójában fegyver is volt. A fegyver tulajdonosa ott volt velünk hajnalig. Csak látásból ismerem, de a többiek sem értették, hogy miért munkaruhában, a szolgálati fegyverével együtt jött el … kikapcsolódni. Azt hiszem, valamilyen telefonos boltban dolgozik őrként. Feltételezem, hogy csak lerakta a srác autójába, aztán később megfeledkeztek róla.
- Most tényleg szerencsétlennek gondolja? Tudja ön, hogy hány balesetet okoznak évente az ittasan a volán mögé ülők?
- Teljesen igaza van biztos úr. Én csak arra célzok, hogy szerencsétlen véletlenek és sorozatos felelőtlen döntések vezettek ehhez a dologhoz. Vezettek el oda, hogy egy rendes állampolgár egész életére kihatással lesz ez a … rosszul sikerült buli.
- Szerintem meg az ilyennek nincs helye a társadalmunkban!
- Látja biztos úr, pontosan erre célzok. Ön ezt kizárólag egy oldalról látja. Például biztosan nem kellett volna elhajtania, ha már megtörtént a baleset, de nem tudom abban a pillanatban közülünk hányan döntöttek volna helyesen. Részegen sem kellett volna vezetnie, de biztos vagyok benne, hogy hajnali háromkor ezt sokan megteszik, mégsem ítélhetünk el mindenkit ennyire. Én azt gondolom, hogy semmi sem ennyire fekete és fehér. Semmi sem az, higgye el nekem.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr666315528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pankalin 2008.12.13. 20:54:44

Előre elnézést, zúdulós lesz: a kép/keret/ az aaaaaaaaaaaaaanniyra de annyira, naon, NAON!!! (szeretem h van szemed ezekhez.. jajj már látom a fejcsóválást, h megint csak a kép, csak a kép :P) szóval gyorsan hozzá is teszem, leginkább az tetszett, hogy megmutatja, a szavak bizonyos kontextusban milyen más értelmet nyernek, h egy adott szituációban mennyire meghatározó lehet, h mit használok: esemény? baleset? kikapcsolódás? és mindezek kimondása késleltetve (a szituációt erősítve, életszagúvá téve).. de jó is ez nehezen tudom meghatározni másképp, h mit értenék az alatt h vékony ívű (mint a pirítóson a vaj, éppenhogy, szinte csak jelezve megcsillan, de nélküle mit sem érne a harapás) finom humora van, de remélem ez másnak is kiérződött és akkor pontosan tudni fogja h mire célzok pl a rendőr figura szerintem briliánsan lett elkapva, pont annyira tipikus mint kell, minden megszólalás élesebbet, pontosabbat vés , egyébként is hamar felismerhető körvonala mentén vagy akár a „közterületen biztos úr?!” (látom az arcot, hallom a hangot hozzá..:D) és a végén, ahogyan átrepül a dominancia piros pöttyöse a másik kézbe, ahogyan a beszélgetést eddig „irányító” rendőr kerül alulra.. nagyon erősen arról kezdett el szólni a dolog, h papírszagú törvényeink vannak, emberek helyett csupán számok, betűkből alkotott szavak, éshogy ezek helyenként mennyire haloványan fedik a valóságot, éshogy bármennyire is árnyaltan tudunk kifejezni ezekkel a betűkből álló szavakkal bizonyos szituációkat, érzéseket, azok néha minden igyekezetünk ellenére oly távol állnak a megélt „eseményektől”, és talán ez az érem igazi két oldala (régen itt járt mélyfilozófiájú barátainkat nem feledve ;):P), van amit mutat felfelé, és van ami pofával bukik a földre.. de attól az még ott van, csak olyan fene lusták vagyunk felemelni, és alá/mögé nézni.. köszönöm, h megtetted ezt (mint ahogy annyiszor máskor is teszed) szuper ötcsillagos lett!!! (Heideggert megírni ezek után már csak meleg sütemény ;)) (megérte iszkolni..)

pez 2008.12.14. 10:38:46

Nekem, ebben a bejegyzésben, a legmeghatározóbb az a bizonyos "hallom a hangot hozzá" volt. Szerintem különösen fontos, ha párbeszédes formában írsz, hogy jól felépített legyen a szöveg, hogy jól elkülönüljön a két ember stílusa, ki milyen szavakat használ, hogy viselkedik, és fontos, hogy képet adj a körülményekről, pont annyira, hogy aztán a képzeletünk életre tudja hívni, tovább tudja azt építeni. Azért tetszett, mert mindez megvolt, szépen formáltad a beszélgetést. Jól eltalált a fordulat, mikor egy pillanatig megmutatkozik a másik fél véleménye. Sok írásod különleges ettől a fajta sajátos súlypontozástól - mint itt is, elhanyagolható terjedelmű rész a szövegben az utolsó pár sor, tartalmilag pedig valószínűnek tartom, ez az a gondolat, ami miatt blogra került a történet. Tetszett, szép.

Bazsi 2008.12.14. 10:59:41

pankalin: Ne kérj elnézést, egyik kedvenc kommenté készül válni. ;) (Persze már kezdtem aggódni, hogy megint elcsúszott vhol a szándék és a megvalósítás..) A képeket lehet dicsérni, most különösen meghatározó (a megszokottnál is meghatározóbb) volt. Az utolsó mondatot már megírták a fejembe, és ezzel együtt azt is meghatározta, hogy a rendőrnek pontosan milyen karakterűnek kell lennie. Örülök, hogy van szemed a szavakhoz, és annak még inkább, hogy időnként tudsz egy olyat fordítani a "kameraálláson" (vagy ha úgy tetszik: az optika élesség tekerőjén), ahonnan (ahogyan) még én sem láttam korábban, vagy gondoltam volna végig akképpen. Kihagytad ebből a papírszagú dologból, hogy azok bizony feketék és fehérek.. A "pofával bukik a földre" nagyon jól elkapott (grabancán fogós) - ha már a szavak használatáról volt fókuszban. Az annyiszor máskort komoly bóknak értékelem. (Heidegger.. Heidegger. Fókuszpont.. fókuszpont.:)) ui.: pirospöttyösét? :P

Bazsi 2008.12.14. 11:09:36

(Dejó, válaszolás közben kaptam még egyet :)) pez: Köszönöm. (Nagyon) Remélem, hogy pontos a kiértékelésed! :) Súlypontozás. Balansz.. épp most olvastam, hogy ez az élet kulcsa.

Bazsi 2008.12.14. 11:36:51

Jut eszembe (nyilván nem most jutott eszembe, csak kómmentelgem magam, ha már mások most nem annyira akarnak:)), Pankalin: Feltűnt e az egyetlen tegező mondat "rendezői finomsága"? :P:P

pankalin 2008.12.14. 12:03:08

Csodálkoztam is, h nem volt egy ilyen rész: a feszültség lépcsőjének szédítően magas fokán egy erős gesztussal levette a szemüvegét, mielőtt a válaszba belekezdett volna :P:P egyébként nem tűnt fel, de annak csak örülök, h még mindig van mit észrevennem ;)

mv 2008.12.15. 19:34:11

Miért kell ide más kommentelő? Egész jól megvagytok hárman is! Kéretik elolvasni Sánta F.:Nácik című novelláját, a párbeszéd, mint a drámaiság eszköze című témakör vizsgálatához! Hogy fekete vagy fehér, attól függ, kinek az oldaláról nézzük. Nem biztos, hogy a szavak tökéletes kifejezők! Gratulálok!

Picur67 2008.12.16. 18:42:25

Ismét előjött valami amit hajlamosak az emberek elfelejteni. Köszönet ezekért az árnyalt tanításokért. Szeretem olvasni, mindíg előhoz gondolatokat.

Elzsé 2008.12.16. 22:44:48

Barátnőmmek szoktam nézni a megsztárt és minidg röhögök a Fridin, h milyen beszólásai vannak. Bármilyen arogáns és beképzelt fasz, tud humorosokat mondani, legalábbis számomra :p Valaki énekelt, és arra refletálva hangzott el tőle: "Tegnap beraktam a mikróba egy tasak patogatott kukoricát, rátekertem 3 percre áldigáltam ott míg melegedett és hallgattam ahogy kipattog. Kb. ennyire hatott meg az, ahogy most énekeltél. (és hülye fintorgó pofát vágott utánna :D)" Valahogy ez jutott most eszembe... :( (ha már igényled a kommentet :P bots!)

Bazsi 2008.12.16. 23:51:45

mv: Észben tartom. Picur: Örülök. Elzsé: :D Jöhet, nem gond. Bár sztem lehet egész érdekes a kukoricapattogtatás, mint három perc :)

Dorka 2008.12.18. 12:18:41

Nagyon jó.
süti beállítások módosítása