HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Háborog III. (Kinder)

2008.03.23. 21:27 c{o}ffee


Új rovatunknak lendületet – vagy legalábbis kifutópályát – adva felháborodunk ma is. Elfojtott érzelmeinket hógolyóból lavinává gerjesztve. Féktelenül.

Például az kimondottan dühítő, hogy a nyuszi úgy jön, mint a télapó: hóban tipegve, jeges utakon csúszkálva. De ez semmi, ahhoz képest, amit az új mozi élmény előtt (Jó, arról is lehetne megint külön, de ahhoz képest, ami előtte… – ja, ezt már írtam, hogy előtte, de nem baj, mert háborogni csak úgy lendületből érdemes, nem újra-újra fogalmazva, backspace-t nyomogatva.) kellett átélnem!

Egy kedves - akkor még fenntartás nélkül jó társaságnak érzett - barátommal bementünk a pláza közértjébe (Szándékosan használom a szót! Hát nem tündér a mi értelemtükröző nyelvünk?) üdítőért, aztán úgy esett, hogy a móka kedvéért vettünk két kinder tojást is.
A csoki tojás elválasztása után – bár azt még meg kell, hogy jegyezzem: a tojás szétszedésére mindenkinek saját technikája van. Gyermekkorunk megkövesedett hagyatéka ez. Valaki körömmel precízen benyomva, valaki mohón szétharapva, amaz két kézzel, lassan kiélvezve a mozdulatot, megint mások egy kézzel, lazán. Ki így, ki úgy.
Igen, és aztán a lényeg, a meglepetés. És ott, a meglepetés bontogatásánál történt, hogy a móka feszültséggé szilárdult körülöttünk, ahogy a jó társaság rivalizált felekké, egymásnak vicsorgó, acsargó, kiéheztetett harci kutyákká alakult a kérdés körül: – kinek lesz jobb ajándéka?

Vicsori arcból csüggedtség, legörbülő szájszél, fakó tekintet. Itt. Mármint itt. Amott diadalittas fény a csillogó szempárokban, széles mosoly. Itt két gyíkszerű valami, meg talán egy farönk. Ott egy szinte mechanika, szinte technika, szinte működő csoda; pörög, és repül…, és repül! Az enyémnek két állása van, ha balra döntöd ez, ha jobbra, ez. Nem is értettem, hogy mit csinálnak! A mellékelt képen voltak szárnyaló, meg libikókázó, meg égő varázskönyvet olvasó sárkányok, ami mind rendben van, de hogy ez a kettő mit csinál! (Egyébként utánajártam a mindentudó interneten, és már tudom. Lehet találgatni, aki rájön, kinder tojást kap!) Ehhez képest ott, amellett hogy reptetés - ami eleve egy csoda -, még matricák is voltak! Azokon villámok, és egy szexisen korcsolyázó lány is. Dráma! (Még szerencse, hogy én már sokkal korábban kibontottam a vélhetőleg legmenőbbet!)

És az még haggyám, hogy nekem mekkora dráma ezt megélni! De szegény kissrác, akivel megtörténhet ugyanez. Az a szegény kölyök! Kénytelen végignézni a suliban, ahogy a haverja menőzik a csajoknál, hogy „Nézd, hogy repül!”, vagy bókolhat könnyedén, hogy: „Hasonlít rád ez a szép szőke lány, nem?”.Sőt, odarepítheti a tanári asztalra nyelvtan órán, és akkor mindenkit megnevettet, és ő lesz az osztály bevállalós rosszfiúja! Míg attól a szerencsétlentől, aki rossz tojást vett le a polcról, majd kérdezik a lányok - azok a már akkor is számító, és gyenge pontokat meglelő lányok -, hogy ő mit bontott? Ő majd mutatja, de még arra sem tud válaszolni, hogy mit csinálnak azok a sárkányok, ezért csak kinevetik. És ő sosem felejti azt a kacajt, azt a gúnyt, azt a göndör hajfürtöt.

Ugye érezhető? Egész életre kiható dolog ez. Felnő egy macsó, akiért odavannak, és mellette cseperedik egy félénk, egyedül üldögélős, fantasy könyveket bújó (hogy egyszer kiderüljön, mit csinál két sárkánykölyök egy farönkben), egész nap WOW-ozó (World of Warcraft), a nőktől örökké rettegő fiú, mert először – ott a legelején, egy döntő pillanatban hatalmas kudarc érte. Az a göndör hajfürt.

Szegény kölyök.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr96315591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zs 2008.03.23. 22:12:16

szegény kölyök... amúgy én is teganp bontottam egyet, mert hozta a nyuszi, erre meg nem is kellett összetenni. régen nagyon sok összerakós játék volt benne. ma már nem. én inkább ezt sérelmezem. de persze az is lehet, hogy régen is kb, ugyanilyen nehezen lehette összetenni őket, csak akkor még nehezen láttam át, hogy mi hogy van, s talán ezért tűnt kihívásnak. ja, a filmet megnéztem. moziban. érted?végignevettem az egészet. a legjobb,hogy nem ismerik azt a szót, hogy hó, de azt, hogy acél páncél, azt igen:D iszonyatfilm.blöe

Bazsi 2008.03.23. 22:23:17

Hát igen, az összerakásos része is probléma. Lényeg, hogy nagyobb felelősséggel kéne pakolni azokat a meglepéteseket! :) Én is moziban..érted?! Áh, az h mit ismernek, meg mit nem volt a legkevesebb. Na mindegy, abból igazi háborgás lenne, ha ebbe most belemennék ;) Sejted te. (talán lesz is majd. indexre, vagy vmi)

zs 2008.03.23. 22:36:53

nyelvészeti szempontból vizsgáltam:D

lolman 2008.03.23. 22:58:16

MÉG szerencse hogy elébb kibontottad a ... A .... AA .. (most gondolkodom, hogy önthetném ezt szavakba) Isten-la ... nem nem BUDDHA-LAZA arcot .. szerintem őróla kellett volna posztot pósztolni. Nem ám a farönkben kefélő tinisárkányokról! Mert amikor a kisrácot megkérdezi a szőke mini-ribi, hogy mit 'adott a gép' akkor szó nélkül kirakhatja az asztalra AZ ARCOT és csak simán felveszi ő is AZT az arckifejezést. Én az "Untraceble" -t láttam. Ennyi. Ha van egy kis időd meg energiád akkor NE nézd meg. Vaze.. én is de elmennék mán abba plázába ... #nosztalgiázik a tekken 3 -azáson# .. :)

Bóca 2008.03.23. 23:40:52

Jáááj,nekem is van olyan pörgettyűsöm..Vigyázz vele,mert szegény macskám majdnem lenyelte..(Izgatta,hogy mi lehet az,ami olyan szépen repül)..Szóval én a helyedben elzárnám Marcipán elől..:)

Bazsi 2008.03.24. 01:20:39

zs: Hú, azok a nyelvészeti szempontok aztán.. :P lolman: (Először is ALAP, h "mini-ribi"!! Hülye:)) A rózsaszín majom expert alpári, mondanom sem kell, h mennyire változtatta meg az életem. Azóta is ott figyel az asztalomon, és mindig eszembejuttatja, hogy milyen egy helyes hozzállás az élethez... Amúgy változik a világ, míg te ott vagy, ahol:D Elvitték a tekkent:S, bővítették a billiárdot. Ennyi:/ Ja, és nem kefélnek. Nincs kindercsokitojás. Bóca: Észben tartom, köszi. :-)

lolman 2008.03.24. 18:30:21

Igazából tudom hogy nem fer... mert én úgyse nagyon fogom most megkapni tőled azt a kindertojit... (de behajtom addig éljek) .. de Szal bújócska?? Már hogy az éééletbe tudnának ezek bújócskázni EGY fartörzsben. ÉS miért?! MIÉRT?!! no mind1. ez letaglózott. SZal bújócskáznak bazeg. Nem is kicsit.. hanem nagyon, és még jól is szórakoznak ezek a kis mulatságos (áááárgh!!) sárkányok. Most ehhez képest mennyivel jobb arcok már az idegenek. pl a vörös alien aki bátor és merész, s divatos fickónak álcázza magát. Ez sokkal jobb mint azok a rohadékok akik ott a fatörzsben ráktudja mit csinálnak... mer mondjatnak azok bármit.. ÉN tudom hogy nem bújócskáznak. VAGY .. az "aranyos idegen" A legaranyosabb idegen aki csinos álmodozónak adja ki magát... jézusom de jó ez a húsvét... meg az is hogy havazik.

Melinda 2008.03.25. 12:09:10

Én a múltkor guruló tengeri csigát találtam a Damjánnak. Le is hajította a teraszról... De van jópofa iránytűnk, meg nagyítónk. Két darab még kibontásra vár...

emesemse 2008.03.25. 18:38:39

hát Balázsom az élet nem játék :D én azt mondom örülj hogy egyáltalán volt benne valami, bár valószínű nem kinai gyerekek pakolgatják a hátukmögött korbáccsal álló felügyelők előtt. macsóman-nek üzenem hogy csak a buta csajok buknak a kinder játékra :P

Bazsi 2008.03.25. 21:12:12

lolman: Szóval megtaláltad a tuti surpriselandet (http://www.magic-kinder.com/mkv2/HU_hu/surpriseland.html) :) Naja, engem is letaglózott, de a tojás a tied (reméltem, h 1: erre senki nem fog gondolni, 2: nem fogja megnézni a honlapot se). A csinos álmodozó klafa. Melinda: Damján tudja mi a jó, és mi a rossz. Szelektálgat.. (a csajozáshoz:P). emesemse: De a rózsaszín majomra minden csaj bukik.. hidd el nekem ;)

Szántai 2008.03.26. 10:49:27

hát ez annyira jól sikerült hogy hűha... ne haragudj h ezt írom de hosszú idő óta ez az első amit tökéletesnek tartok. már kezdtem hiányolni... ma is adtál vmit... pisz

Bazsi 2008.03.27. 14:36:43

Hosszú idő óta? Nagy a baj. Sztem csak a téma talált meg téged! ;):P

pankalin 2008.10.31. 00:58:28

Khmm.. hát köszönöm a kindert :), merthogy: igen.. bezony ám.. de még hogy.. és semmi google, semmi telefonos, semmi felezés. Ránéztem és tudtam :). Na persze lehet h inkább lapítanom kéne és nem büszkén közhírré tenni, de hát ugyebár a profizmus az profizmus.. :P (Egyébként nem tudom emlékszel-e mit rejtett az, amit a megfejtésért cserébe kaptam (a válasz: egy fura egybe részes (még a karját sem kellett felilleszteni) figura, aki még véletlenül sem hasonlított semmi olyanra, mondjuk Donald kacsa, vagy hét törp egyike, vagy kis Vuk, vagy bármi, aminek az ember úgy örülne, vagy félmosoly legalább). Sajnálom, h háborgásod repülőit eltérítetted a Csuporról, és nem azt olvasom néha egy-egy új bejegyzésként, hogy Háborog 42. :) (Na nem mintha bármi problémám lenne a most olvashatóakkal, sőt.. ;)) De ha egyszer, annyira jól mennek neked ezek, jól ívelőn, érdekesen felépítve, választékosan fogalmazva, frappánsan, rettentő szélest vigyort fakasztva. És ráadásul mindebből szociológiai párhuzamot vonni, sorstragédiát kerekíteni.. hát nem mondom: zseni ;) Kis dolgok döntenek életünk felett, csak kár h ezeknek csupán elenyésző része van csokiburokba rejtve :). Szerintem a kinder lényege az igazi meglepetés lenne, a szem óriássá tágulása, mikor a levegő is bent akad egy pillanatra, és kihagy egy taktust a szív (jó tudom ez idealista hozzáállás :)), de tényleg így kellene. Szóval valójában a legnagyobb dobás az lenne, ha egyszercsak sajátos perforálási technika végeztével, kis sárga (ugye ez még mindig sárga?!) tégely kinyitása után: nem lenne benne semmi, tehát: semmi. Na az lenne az igazi, a hamisíthatatlan (szó szerint) a the best of, a the offical SURPRISE. észrevétel: haggyám nincs, hagyján van :)

americancolors 2010.07.31. 23:13:49

americancolors americancolors
süti beállítások módosítása