HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Háborog VI.

2008.11.26. 22:13 c{o}ffee


(LoLman's photography, SZIGET 2008)

„Azt a kurva életbe má!” - Hogy egy kedves mesehősünk szavaival éljek.

Szóval, egész sokáig keresgéltem, hogy hányadik része következik haragos rovatomnak (A blogol.hu nem támogat semmilyen keresési funkciót. Mindegy, ebbe most inkább ne menjünk bele.), aztán végül megtaláltam szigorú Pittet májusban. Szóval, régen már. Ez nem azért van, mert nem lenne min, csak ezt itt szeretném mindig jól előkészíteni, körültekinteni mielőtt még nagyon. Néha bele-belenézegetek ezekbe a hülye műsorokba is a tévében, hogy egyszer aztán finoman megmondhassam esetleg talán. Például felvethettem volna már, hogy Hargitai Bea (Senorita Szöszi) miféle okokból kap 25 milliót 60 napos nyaralásáért Kolumbiában? Így ha mondjuk, alszik egy finomat transzvesztita bar… cimborája mellett éjszaka, azért közel 150.000 forintot. Ehhez hasonló jegyzetek készülgetnek, ha véletlenül kikerekedne valamivé, akkor nekidurálhassam magam. Na, ilyesmiről most szó sincs, mert most úgy élből, csípőből előrántva bazdme… elégedetlenkednék valamicskét.

Úgy alakult ez különben, hogy egy éjszakai tanulás, 2 óra alvás, reggel nyolcas szociálpszichológia zh, délutáni szociológia óra után már egészen megfáradva (Amúgy nincs ezzel baj, érdekes dolgok ezek. Igaz, a tanárnak nem volt ideje leadni a számon kért anyag negyedét sem, a diáknak meg, ha nagyon akarná se lenne ideje rendesen felkészülni a szakirodalmakból. Mindegy, az oktatási rendszer hatásfokának kérdésébe se menjünk inkább most bele.) ültem le pókerezni egy keveset, mielőtt úgy ágyba zuhannék. Közben mentek ilyen Tények meg Aktív féle műsorok:

-„Meghalt Flipper Öcsi. Szervezete nem bírta tovább „szenvedélyes” életmódjának következményeit. Gyászol a sztárvilág (!).”
- Rendben. Gyászol.
-„BKV sztrájk lesz megint.”
– OK.
-„Veszprémben százezerért kiválaszthatjuk, hogy melyik orvos vezesse le szülésünket.”
– Zsíros zsír.
-„Obama kijelentette, hogy lesz republikánus minisztere.”
– Helyes.

Kis portré film következett, csepeli bérlakásban élő családhoz pillanthattunk közelebbről. Anyuka egyedül neveli négy gyermekét. Közülük három fiú, egyikük idősebb, de még tanuló, a többiek tízenpár éves formák. Öten nyolcvanezer forint körüli összegből élnek – „Ritkán telik gyümölcsre is.” Ami kivitelessé teszi a miliőt, hogy miközben ismerkedünk a családtagokkal a gyerekszobában, felfigyelünk rá, a szakadt tapéta nagy részét szögekről lelógó csillogó érmék kavalkádja takarja el. Konkrétan eltakarja, nem viccelek. Konkrétan élsportoló az egész família, a nyolcvanezer forintból zsonglőrködő anyukát leszámítva (bár lehet vitatkozni… ). Kiemelkedő kickbokszerek. A kupák dobozokban – már nem számolják őket, „talán kéttőötven körül lehet” -, a gyerekek egyetlen emeletes ágyban.

A kick-box pár éven belül olimpiai sportág lesz, de a kijutás kétséges az anyagi körülmények miatt. Már most is gyakran előfordul, hogy a gyerekek rövid és hosszabbacska gyufaszálak húzásával döntik el, hogy az aktuális versenyre melyikük nevezhessen. Azért ők minden nap eljárnak az edzésekre, és egymást hajtják a tornateremben…

Hát, utalgattam itt már arra, hogy ezért vagy azért, időnként nem feltétlenül érzem jól magam ebben az országban. Néha-néha nagyon nem. De erre még így is felocsúdtam. Mert mégis… ez mi?! Támogassuk sportolóinkat? Vagy enni se adjunk nekik?

Egyébként sem fogom soha megérteni, hogy egy ekkora nemzet, ilyen körülmények között, hogyan képes ennyi világszinten élvonalbelit felnevelni. Persze, a tanult emberek többsége elmegy. Bajnokaink meg külön munkát vállalnak, hogy pénz is legyen valamiből. Mindegy, majd megvesszük a vonaljegyet háromszázért, aztán duhajkodunk egy nagyot a hétvégi focimeccsen.

Gyászolni tudnám ezt a családot, de nem kérnek belőle. A srácok holnap is lemennek a terembe, és az én igazi személyes hősöm: az anyuka, ő meg aztán végképp nem! Még inkább ő mutat nekem valamit. Szinte okít. Azt kérdi, mit háborgok meg elégedetlenkedek én itt? Utálja ezt a mentalitást.

Azt mondja a végén: „De nem, nem akarok én itt panaszkodni, ez az egész nem erről szól.” – közben lassan elfordítja a fejét a kamerától.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr56315530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zs 2008.11.26. 22:52:16

ezek a kis portré filmek egy fabatkányit sem érnek. bemutatják, hogy ó milyen szegény sorsú családok, emberek élnek milyen borzasztó körülmények közt, aztán reklám és újra jön a celebek(ez már milyen szó?!??.blöáá)életét bemutató szintén kis porté film. mindegyik hatásvadász. az emberek elfelejtik a megrendítőt. 2percig(vagy annyi sem) szomorkodnak, sajnálkoznak. De minek is gondolkodnának rajta, hiszen mindenkinek megvan a maga baja. Tudnának ők segíteni? nem. és hogy sportolók? és hogy nagyon jók? csak drámaibbá teszi az egészet. 5percnyi drámát kap az otthon ülő és ennyi. kíváncsi lennék, hogy kinek jut eszébe egy hét múlva vagy két nap múlva ez a kis történet. szerintem senkinek. neked sem. jó talán a bejegyzés kicsit maradandóvá teszi. de egyébként nem hiszem. legközelebb akkor hallunk mjad róluk, ha az egyik olimpiai bajnok lesz és elmeséli, hogy jutott oda. ennyi. Szerintem nagyon sok ilyen hőst tudnál találni magadnak ma itt Magyarországon. és ez a szomorú.

zs 2008.11.26. 22:54:12

ja, a képek jók. pont tegnap beszéltem az egyik ismerősömnek a felső képen látható előadásról:)

Bazsi 2008.11.26. 23:09:50

zs: Szerintem most eléggé elbeszélünk egymás mellett. Először is, rémes a hozzáállásod :) Másodszor, a portréfilm többet ért mint bármi, ami elhangzott előtte vagy utána. Nekem is, a családnak is, meg egyébként is. Hogy azért mert hatásvadász? Ahogy minden? Mélységesen utáljuk-e a médiát? (:-)) Nekem eszembe fog jutni, bejegyzés nélkül is eszembe jutott volna. Mások fejébe meg nem látok (bár te sem). Legyen olimpiai bajnok, mert már csak a hozzáállása megérdemelné. Ez a szomorú. Ezzel egyet tudok érteni.

zs 2008.11.26. 23:21:06

lehetséges, hogy elbeszélünk egymás mellett. tudod, az olvasó nem mindig azt érti ki az írásból, amit kellene. szóval nem kötözködésként, csak nekem ez jutott eszembe, amit leírtam. nem pendülhetünk mindig egy húron. amúgy engem mindig is felbosszantott az, ha a tv-ben megnéztem(igen mert van amikor megnézem. nem gyűlölöm a médiát.) egy ilyen aktív vagy fókusz vagy mifenét, és akkor 5perc ború, 5perc derű. aztán az esetek 10%-ban később esetleg megtudjuk, hogy mi lett a családdal( a.) segítenek nekik és megmutatják mi változott, b.) minden ugyanúgy maradt, de azért azt is bemutatják.) miért rémes a hozzáállásom? mert reális?

Bazsi 2008.11.27. 11:54:22

zs: Az olvasónak sosem "kell" kiértenie, ugye. És talán jobb is, ha nem pendülünk mindig egy húron (nem bánom, és nem is akarnám ezt éreztetni). Örülök, h leírtad, ami eszedbe jutott. Azt gondolom, eléggé önkényes saját magunk hozzáállásáról kijelenteni, hogy reális. Mert akkor milyen is a másiké? Persze, "rémesezni" sem korrekt, de ezt inkább csak viccből írtam. És nagyjából arra gondoltam mögötte, hogy eléggé markáns - kritikusan, negatívan, az egyik perspektívát túlerősítve markáns. Én azt láttam, hogy a mondjuk 25 perces műsoridőből 5 perc, nem a "sztárvilág" kalandjairól szól, nem arról hogy Liptai Klaudia gyerekei hogy vannak, míg ő távol van, nem arról hogy áll a forgatás, mert Győzike megbetegedett, vagy h ki és miért esett ki a szombat esti láázból (más most nem jut eszembe tegnapról, de nyílván lehetne még sorolni). Ehelyett lementünk ez alá a kivételes réteg alá, és furcsa módon, igazi értékekre találtunk (legalábbis az én értékrendem szerint). A riporterről (ha hívhatjuk annak), aki felfejtette ezt a történetet, feltételezném, hogy nagyrészt helyes - vagy legalábbis "helyesebb" - szándék vezette. Erről te azt mondod: hatásvadász. Hogy mondhatni "hatásvadász-verseny" van, az tény. De nem szeretném kijelenteni, és szerintem nem is jelenthetjük ki, hogy minden ebből indulna ki. Egyébként a bemutatás egészen tényközlő volt, a drámaiságát én éleztem. A műsor drámai vonala egyértelműen Flipper Öcsi halála volt. Még egy pár szó arról, hogy "mindenkinek megvan a maga baja, és mások keserű sorsával kapcsolatban már az is eredmény, hogy van időnk megráncolni saját homlokunkat - de aztán úgyis elfelejtjük hamar". Nehéz azzal vitatkozni, hogy ez nem reális. Éppen társadalomfilozófiai, vagy szociálpszichológiai jelenség - Lorenz ír róla sokat - hogy szükségszerű folyamat, hogy egyre közömbösebbekké válunk egymás és a környezet felé, mivel képtelenség is lenne többet magunkra vállalni. Ezért szelektálunk. Szelektálni kell is. De szeretném azt gondolni, hogy vannak olyan ügyek, amik igazán eljutnak az emberekig. Vagy még inkább fordítva: "Vannak olyan emberek, akik..."

lolman 2008.11.27. 13:42:50

Szép írás! (!!) Azzal, hogy ezeknek a gyerekeknek kickboxolásból kellene megélniük nem értek egyet. Nem sport. Szerintem nem. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem igényel sok felkészülést/energiát/éssokmindenmást , de ettől én még nem becsülöm mint sportot. Ez mit sem változtat a tényen, hogy más országokban ebből meg lehet élni és hogy Magyarországon az úszásból sem lehet megélni. A maradékhoz nincs hozzáfűznivalóm, úgy is tudod mit gondolok az országról meg a médiáról..

zs 2008.11.27. 17:36:12

okés. értem én, hogy mit akarsz meg ezt az "emberekhez eljutós dolgot". majd egyszer(...) beszélünk erről. szóban. amúgy meg önkényes vagyok:P

mv 2008.11.27. 18:46:52

Gratulálok az írásaidhoz!/Vettem a fáradságot, és elejétől elolvastalak/ Sajnos igen ritka az ilyen mélyérzésű fiatal. Remélem könyved is lesz egyszer!!!

Dorka 2008.11.27. 19:03:19

tegnap egy műsort néztünk...:)

Bazsi 2008.11.28. 14:32:31

lolman: Szép írás? (??) zs: Ha egyszer beszélünk, lesznek jobb témáink is ;) Dorka: És hogy tetszett? mv: Jól esik, és (és ilyenkor annyira kérdeznék. Ki vagy, miért vetted a fáradtságot, megérte e, unalmassá vált e, hol vált unalmassá, volt e tendencia, van e tanulság a végén, milyen az összkép, mi volt a kedvenc?.. stb.-stb.) köszönöm.

lolman 2008.11.28. 19:21:03

igen. összeszedett, cikkszerű. és jó a stílusa. szép. na. csak elfogadnám a dícséretet :D

Dorka 2008.11.29. 00:41:49

Hát a fókusz mint olyan... Sajnos a riportjaik nagy részének mondanivalója csekély, vagy jól el van rejtve:P Viszont én szeretem a riportfilmeket, mint például erről a családról szólót. Ennek legalább van mondanivalója, üzen, még ha sajnos sokszor süket fülekre is talál. Szóval nem szeretnélek téged ismételni, de osztom a véleményed, több értelme van ezeknek, mint a győzike-féle pénzhajhász sikerszériának.

vadmacs 2008.11.29. 07:56:30

ez engem is nagyon megérintett, köszönöm, hogy megfogalmaztad és leírtad!

katav... 2008.11.29. 13:17:40

Nem láttam műsort,de a melóhelyen is erről beszéltek.Na igen,nagyon "gazdag" ország vagyunk,csak úgy szórják a pénzt hülyeségekre,külsőségekre.Értékes emberek,ügyesek,okosak,és fel fogja őket őrölni a hétköznapi nyomor,mert élni kell........

feri 2008.11.30. 19:59:18

játsszunk, azt mondom, méghozzá így: http://rentonblogja.blogspot.com/2008/11/jtk.html

picur 67 2008.12.01. 08:26:28

Köszönöm a dorgáló kommentedet a blogban, igazad van, utólag már én is elgondolkodtam ezen. Ezeken, én is nagyon felszoktam háborodni, kifizetnek milliókat az ilyen semmi műsorokért, mint a győzike, senorita szöszi.....stb., de ez az emberek hibája is, mert nézik ezeket a műsorokat, és amíg a nézettség az egekben addig tudnak ennyit fizetni. A jó műsorokat ami ad is valamit azt meg éjszakára teszik, az értékes embereket, hagyják elkallódni, elmenni külföldre. Ha megnézzük a történelem során a nóbel díjas híres feltalálókat sokan magyarok voltak, csak külföldön élve lettek híresek, utólag meg büszkék, vagyunk, verjük a mellünket, hogy magyar volt. Akkor kellett volna erre oda figyelni amikor még itt élt magyar országon. A sportban is ez van nyomják a pénzt a szar fociba, amiben a béka segge alatt vagyunk, amikor a kajakosok, a szar, széteső kajakokkal verik a világot, vagy az úszók, vizilabdázók, akik tényleg tesznek az asztalra. Bocsánat a néha alpári kifejezésért. Aztán még kérik az embereket, hogy segítsenek, miből, hogyan? amikor a fizetésünk nagy részét elszedik adóba, épp hogy meg tudunk élni. A politikus urak a milliárdjaikból miért nem segítenek? Én felnézek az ilyen emberekre mint ez a család, és kívánom nekik, hogy forduljon jóra az életük. Flipper öcsivel kapcsolatban csak annyit, hogy sajnálom mint embert, de magának csinálta, itt lakott a környékünkön, de én józanul soha nem láttam, mindíg részegen támolygott az utcán, hol egy gyerek, hol egy nő támogatta, vagy egyedül szédelgett.

Mazsola 2008.12.01. 16:11:29

Hát igen. Elég szörnyű dolgok vannak. Nem is csoda, ha mindenki inkább menekülne az országból. Viszont vannak, akik saját hibájukból tartanak ott, ahol. Miattuk nem lehet a kormányt, vagy bármi mást hibáztatni. Viszont tény, hogy rengetegen vannak, akik tényleg önhibájukon kívül kerültek ilyen helyzebe, mint például ez a család. Az ilyen szegény sorsúakat kellene támogatni, nem pedig a sok idióta "hírességet", akik tulajdonképpen csak a botrányaikról híresek. Kétlem, hogy ők vinnék előbbre az országot...

Bazsi 2008.12.02. 09:25:07

Hurrá-hurrá sok-sok kommentelő! De jó is ez. :) (Épp tegnap olvastam, hogy a nyáron tucatjával igazoltak úszók és vízilabdázók Romániba. Romániába...)

panni 2008.12.02. 13:34:54

A magyaroknak tényleg van érzéke, hogy hova tegyék a pénzt. De nem hiszem, hogy ez magyar sajátosság lenne, minden országban ezzel a problémával küzdenek, csak ahol ennyire rossz a gazdasági helyzet, ott jobban érzékelhetők a szakadékok. Sajnos itt már nem segít az a pár milliárd, amit a politikusok kapnak. A következő ezer évben ne várjuk, hogy oda jutunk, hogy a Nobel-díjasaink kutatásait finanszírozzuk majd, vagy a vízilabdába több pénzt fognak fektetni, mint a fociba, sajnos elkeserítő, de inkább örüljünk, hogy ők is magyarok, és mindegy, hogy a világ melyik pontján vannak, azok is maradnak, ezért büszkék is lehetünk rájuk. Mindenhol a "sztárokat" nyomják felfelé, nem azokat, akiknek valóban szüksége lenne a segítségre. De ez mindig is így volt, nem hiszem, hogy létezik olyan korszak, ahol a szegényeket támogatták volna. Hiába a demokrácia, szabadság, egyenlőség és igazságosság soha nem lesz ezen a Földön. De ha nem a médiára figyel az ember, akkor láthatja, hogy még vannak emberek és szervezetek, akik segítenek az embereknek a mindenkori kormány elveitől függetlenül bárkinek. Idegsejtjeimet kímélve nem rágódom, hogy mekkora a trágyadomb alattunk, inkább koncentrálok arra, ami még jó vagy jó lehet(és megvárom este a normális műsort a tv-ben).

pankalin 2008.12.26. 01:55:46

Megdöbbentett h én nem dühöngtem ki magam, mikor ezt írtad, hagytam szó nélkül?! pedighát.. néha komolyan elgondolkodom azon, h a "húzzanak ki a fiatalok külföldre" az vajon koncepció e az állam részéről, m ha igen akkor legalább elmondhatjuk h van amit naon jól csinálnak. Hihetetlen h mikre szórnak ki pénzt (a legjobb az volt, mikor vki –buzgó egyetemista- kiszámolta h a tök sok kampányplakátból valóban meg lehetne oldani az ingyen tankönyveket), ésh mellette még hülyének is nézik az embert, az egész politikai retorika hamis, ráadásul annyi finomság sincs bennük h legalább ne lenne ennyire szemetbántóan gyanúsan hamis. Az épülettört. tanárunk mondta, h míg mondjuk olaszo-ban úgy építenek házakat, h a régiek lebontott értékes anyagait felhasználják, addig itt kidobnak mindent, ami kicsit is érték és nem mellesleg még spórolni is lehetne vele, m ugye az is remek dolog, h pl. jászberényben azt a házat ahol Déryné lakott cipőbolttá (nem tudom látjátok e ezt magatok előtt: cipőbolttá!) alakították át, és ráadásul ráírták egy emlékplakettre, h ennek a cipőboltnak a helyén Déryné háza állt! hát kössz.. Arról nem is beszélve (engem ez különösképpen, szakmába vágóan :P felháborít), h Szolnokon azt a szobaszínházat szeretnék felszámolni, amit Paál István (színháztörténeti legenda, legnagyobb) alapított, csak azért m balázs péterre állva tapsol a közönség, és olcsó operettnél többre nem vágyik, így minek a hely, m ugye mondjuk amatőr színházaknak kiadni vagy a város diákszínjátszóival használttá tenni már luxus lenne.. Igazából ezt bármeddig lehetne folytatni, sajnos van bőven miből mazsolázni „elkúrás” tekintetében. :S Ennek a valóban példaértékű családnak a története meg simán úgy felháborított, h akkor is, most is kedvem lenne úgy odamondani!.. hát nem lenne szép, bőven nem. Háborgást mélységesen megértem!!! képekről: az első is naon, de a második mindenképp tízpluszos (szintén szöveg miatt válik sokkal erősebbé, látod-látod nem csak a képek tesznek hozzá, hanem te is sokat teszel a szövegekkel a képekhez)
süti beállítások módosítása