HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

1.

2008.12.20. 17:21 c{o}ffee

„De álmélkodik önmagán is, hogy nem tudja a feledést megtanulni,
s mindegyre a múlton csügg:
bármily messzire, és bármilyen sebesen fusson is,
a lánc vele fut.”
/Nietzsche/



Anyukám huszonegy évvel ezelőtt, huszonegy éves volt. Anyukám többre emlékszik a saját életemből, mint én. Akkor a 11-es voltam. Az volt a csuklómon, 11-es. Anyukám elmesélte tegnap, hogy pontosan hogyan is történt ez huszonegy évvel ezelőtt.

Nem nagyon akartam ezt a dolgot. Még úgy elidőztem volna. Az orvosok mégis úgy gondolták, hogy jó lesz ez, picit rásegítünk, és hamar megleszünk. Két és fél óra vajjúdás után egy osztálynyi (kb. 15) fehérköpenyes kellett ahhoz, hogy hajlandó legyek magamba szippantani az első könnyfakasztó lélegzetet. Annak van egy lélektana, hogy miért sírunk születésünkkor, de azt is szokták mondani, amilyen a születésed, olyan az életed is. „Kínlódós!” – nevettünk anyukámmal. Kínlódós, hát most ezt nem feltétlenül mondanám, de tény, hogy a problémák nagy részét simábban is megoldhatnám. Néha, akkor is kihagy a szívverésem, mikor erre nem feltétlenül lenne szükség - pont mint születésem óráiban.

Nietzsche, A történelem hasznáról és káráról. Nem hinnétek, hogy ajánlom nektek, pedig de! Egészen érdekes, amiről beszél. Éles szemmel lát meg olyan problémákat, amiket mások nem, és amik ráadásul - és furcsa módon -, a huszonegyedik században súlyozottabban jelen vannak, mint a saját korában. Nem sorolnám, már írtam a témában sokezer karaktert, csak egyetlen dolgot emelnék ki. Azt mondja, az lenne a fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő arányt emlékezés és felejtés között. Megvan? Emlékezni és felejteni. Ez lenne a kulcs. Elég megnézned az első szembejövő tíz embert, és lesz akin látni fogod, hogy múltját sántikálva, görnyedve cipeli a hátán. Sokan képesek vagyunk egyetlen szegmens miatt egy életre megnyomorodni. És sokan tudjuk, felejteni, felejteni tudni nehéz. Embert próbálóan az.

Azt is mondja, boldogok csak akkor lehetünk, mikor belefeledkezünk egy pillanatba. Mikor elfelejtünk minden mást, mikor földre fektetjük a súlyos láncokat. Ahogyan akkor is, mikor nagyon csinálunk valamit, valami hatalmasat tűztünk ki, akkor is hajlamosak – nem is csak hajlamosak, hanem kénytelenek – vagyunk tudomást sem venni más dolgokról, különben nem menne. Erőnket vesztenénk abban, hogy ha közben látnánk… történelmünket.

Nem él az emlékeimben (tudatosan használom a szót) gyászosabb 19.-e a tegnapinál. Talán volt abban egy (kevésbé tudatosan) sorsszerűség, hogy tegnapelőtt azt írtam: újrakezdeni. Szavazzunk nekem bizalmat.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr656315526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Indira 2008.12.20. 17:47:08

szép sorban: - neked szám volt? de fura... nekem a nevem - és a módszert a felejtésre leírta? -pillanatba felejtkezni, pillanatot lopni, pillanatot megnyújtani. amikor jó, mindig erre vágysz nem? -bizalomért cserébe bizalom jár. nemdebár?:) így megszavazom.

mv 2008.12.20. 18:22:59

Jó fej vagy! Megnyugtattál bennünket! Nem féltelek, csak ne feledd, amit N. írt! Okos iromány!

Elzsé 2008.12.21. 00:36:51

Ez egy ütős kis bejegyzés lett, az biztos! megint ragyogsz ::) amúgy Boldog SZülinapot Pajti!

pankalin 2008.12.21. 02:01:44

én azt mondom minden nézőpont kérdése: még meg sem születtél és már legalább 15 fehérköpenyest (plusz ugyebár néhány bizonyára szuprcsini nővérkét :P) kíváncsivá tettél.. :) ez a felejtés dolog nekem mindig olyan macerás, m sok olyat őrzök meg, amit nem szeretnék (najó persze van sok olyan is, amit jó érzés visszaidézni) bizalmat szavazni?! (azt hiszem ezt mondanom sem kell, h feltétel nélkül is) az utolsó kép felettébb depresszív hangulatot áraszt, és olyan erős a fiú gesztusa, h többszöri megnézés után vettem csak észre a "feledés homályába" vesző lányt

Bazsi 2008.12.21. 11:06:55

Indira: - szám. Mostanában kezdek rájönni, h kompenzálni kell ezt a dolgot :P - olvasd el szépen. Azt el is felejtettem beleírni, h N. meglepően jó tollú, nagyon érzékletes képeket használ. - nem tudom - kössz mv: Okos, bár azért annyira nem lelkesítő :). Jók legyetek. Elzsé: Akkor jó úton vagyok, ha már az ilyen igazi panaszkodós bejegyzést is lehet dicsérni. Sose legyen rosszabb :) pankalin: Nem tudom, sztem egyik ápolónő sem volt szupercsini :S És a kép (igen) nagyon erős (ennyit engedtem meg magamnak), az "emlékezetbe idézett" lánnyal együtt.

... 2008.12.21. 20:38:38

Na+int kép és idézet csóró lettem:$... kismosollyal olvasva...+int sokat adós alkotásodat...és dobta 1et:...8-as...reális?! Bizalomban nincs hiány!

Dorka 2008.12.22. 14:28:36

Véleményt most alkotni nem tudok, mert mélyen magam alatt vagyok, de. Imádlak olvasni:)

Picur67 2008.12.25. 08:27:25

Sokminden van amit, hiába is próbál az ember feledni, pedig nagyon akar, de a szíve mélyén örökre ott marad. A bizalom, a mai világban már szinte luxus cikk, főleg annak aki egész életében bízott, mégis átverték, de nem adja fel.
süti beállítások módosítása