HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

"...a szemnek láthatatlan"

2009.02.16. 01:29 c{o}ffee



(Ezt imsmét Pankalin írta. Ittlétének előzménye itt és itt . Ő így búcsozik Mézescsuportól.)


Mert akkor már tudtam, hogy arról fogok mesélni, amikor:
még csak pirkadt, de én már a 4es villamoson utaztam, amit iszkolva értem csak el (na nem mintha sietnem kellett volna, és nem lett volna jó a következő, de ez amolyan ösztönös nekiiramodás). Állva, egyik kéz kapaszkodik, másik a zsebben kutat tejkaramella után. „A következő megálló: Boráros tér”. Le?! Senki. Fel is csupán egy. Egy. Kalap, szürke kabát, feltűnően színes, hatalmas kötött sál, sötét napszemüveg, amit a hideg és a köd brechti módon idegenített el az arctól, és… míg az én kezem közt édes-papírok gyűrődtek össze, az övében egy fehér bot „tette helyre” a szemüveg láttán érzett disszonanciát. (Hm, én még mindig magam elé tudom idézni azt az óriási sálat, ő meg... ).

A kapaszkodó felé nyúlt. Fáradt, nemtörődöm tekintetek nézték azt, amit ő csak sejtett, keresett. Ragadt a kezem. Ezt éreztem, ahogy a kabátom zsebéből előhúztam és megérintettem vele az ujjait, irányt adva, segítve. A köszönöm mellé - félig még a kezemet fogva - járt egy mondat is:

- Én is szeretem, főleg azt a fajtát, amelyik picit nagyobb, mint a többi és nem olvad el egyből. (Hm, az jutott eszembe, talán nem is tudja, hogy annak csomagolásán, sárga mintán kis bocik. Aztán meg az, hogy... náluk nincs olyan, aki „meeting point” lenne, mert magassága miatt kilóg a tömegből és könnyen észreveszed, ha eltévednél, és olyan sincs, hogy egy színésznő a hihetetlenül szexi ajkai miatt lenne kedvenc, vagy olyan, hogy így kezdődne a késés miatti bocsánatkérés: „megláttam egy ismerőst a szemközti utcán, átsétáltam, beszélgettünk, elszaladt az idő és…" és náluk még bizonyára sok-sok dolog nincsen).

Zártam magamban gyorsan, mert a csendben eltöltött másodpercek ilyenkor mintha kétszer vagy legalább háromszor olyan lassan telnének. Az elhangzó mondat mellé – kezét már egészen elengedve
kapkodva, zavarral toldva járt a kérdés is:

- Hol száll majd le?
- A Nyugatinál. Ott találkozom a kollégákkal. Zongorista vagyok. Koncertünk lesz. (Hm, az még csak hagyján, hogy kora reggel egy zongoristába botlok... ha lett volna még néhánytucat megálló addig, simán megemlítem neki, hogy nemrég arról írtam épp..., de mindegy is, mert nem ez volt, ami meghökkenésemnek hallható hangot adott, hanem ez a szó: találkozom). Rá kellett, hogy kérdezzek, na de mégis hogyan, hogyan tudnak találkozni egymással, annyi ember közt, honnan tudja, hogy mikor érkezett meg a másik?

Elmosolyodott és elmesélte, hogy:

- Van egy szinte mértani precizitást követelő technikai része a dolognak, mégpedig az, hogy a lehető legpontosabban meghatározzuk a teret. Ez azonban önmagában még nem elég, mert mindehhez tudni kell megérezni is. - Megérezni a másik jelenlétét, az egész lényét, ami már ott van, amit magával hoz, amire nekünk kell rátalálni. És ha igazán figyel az ember, akkor tudni fogja, hogy már ott van mellette, akire várt. Így biztosan nem mulasztja el a találkozást. (Hm… talán sok-sok dolog nincs ebben a „mindenttudó semmittudásban”, de azt hiszem van, mi irigylésre méltó.)

Mint ajándékot, úgy fogom várni – behunyt szemmel, kinyújtott kézzel
a pillanatot, mikor végre találkozunk.


5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr546315513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsi 2009.02.16. 14:21:14

Tandori Dezső: Egy találkozás megbeszélése Ott leszek hol nélkül, te is, mikor nélkül. Kettőnk közül majdnem szemközt ülök le.

amerika24 2009.02.17. 10:36:01

Irtam ide tegnap egy kommentet...:( eltűnt!!! Győztél !!! Egy picit segitettem! Az irás gyönyörű....nagyon megható.

mv 2009.02.17. 11:55:09

"Hetedik napon még a pokol elé is napsugár esik" /Varga I. : Teremtés után/ Si duo idem faciunt , saepe non est idem. Mindkettőtöktől gyönyörű gondolatok!

Volkan Vardar 2010.03.24. 22:36:53

I wish to read that (: i wish to know how one of my work is used for your writings :(: and also i'm glad you use that one. i love it.

Bazsi 2010.03.24. 23:23:05

Hey man, Love this picture! I apologize for not having marked source. Deep respect for the talented photographers (I'm simply lazy - usually). So, I say thank you. You gave something.
süti beállítások módosítása