HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Veled

2008.09.18. 03:49 c{o}ffee

(Ahogy felnövünk… Vagy talán a többesszámhoz nem is elég okos a gondolat, de biztosabban: ahogy én felnövök, egyre többet tartok magamban, egyre kevesebbet zúdítok másokra. Tanulom, hogy minden kapcsolatban folyamatos interakció van a résztvevők között. Minden apróság hat, kihat, és visszahat. Tanítom duzzasztani, elvékonyítani, vagy éppen csak megtartani a köteléket köztem és köröttem.

Egyszer valaki elmondta (megtanította) nekem, hogy bármit teszünk, azzal mindenképpen és feltétlenül vagy vonzunk, vagy taszítunk. Ez az, amit uralni tudni kell, vagy legalábbis uralni akarni kell – vonzást és taszítást.

Így szeret beléd, így kezd el kötődni hozzád, így lesz jóbarátod, vagy ekképp távolodik, felejt, tűnik el végleg. Sosem mindegy, hogy mit mondasz, mit teszel, mert a másik azzal hazatér, azt hazaviszi. Esetleg kirakja a falára, vagy esélyesebben: besöpri az ágy alá a többi nem fontos kacat közé.

Az már erősen közhelyes, hogy ha mosolyogsz, pozitív vagy és ilyesmi, akkor szórakoztató társaság leszel. Nem gondolom ezt egy abszolút járható okosságnak, bár van benne igazság. Én azt mondanám: sokszor inkább a másikra figyelek. Az esik jól neki, ha foglalkozom vele. Ha törődöm vele. Ha vele vagyok, mikor vele vagyok. Főleg, ha kevésszer találkozunk. Olyankor akarom, hogy úgy menjen haza, érezze kapott tőlem, hogy adtunk egymásnak valamit. Ilyenkor, ha nagy is a baj, inkább tompítom egy félpoénnal, elterelem, és kérdezek tőle érdeklődően.

Fontos, hogy jó legyen velem.

Nyáron úgy alakult, hogy az a két-három ember, akikkel valójában el is várjuk egymástól, hogy zúdítsunk, hogy odatámaszkodjunk, hogy belékapaszkodjunk tépkedve, valahogy messzire került tőlem.

És valahogy így kanyarodtunk ide, hogy itt vagyunk nálam - itt vagyok veled. Kevésszer találkozunk, eltávolodunk, és nem írok. És írok arról, hogy miért nem írok.)



Nagy a baj. Olyasmikkel kellett egyedül megbirkóznom, amik rengeteget elvettek belőlem. Nem találom magamat. Nem tudom előkaparni azt a kreatívat, azt az önmegvalósítót, aki önbizalommal és izgalmasan ír.

Egyre inkább egyedül érzem magamat.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr586315547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pez 2008.09.18. 23:05:13

Maradéktalanul sikerült előkaparni azt, amiért szeretlek olvasni. Szívbemarkolót írtál.

Elzsé 2008.09.19. 12:35:40

ajjj! Nesajnálkozz! Gondolom 15 komment biztos lesz itt, h "sosem leszel egyedül, mi itt vunk Neked!" Most ez az én számból milyen lenne már? :D , uh inkább egy okosság: Vegyél házi állatot, mindig ott van, maradéktalanul szeret, elvárja a gondoskodást és tutira jól érzi magát a társaságodban... Ha úgy adódik meghalgat csendesen és nem veti a szemedre, h "Bazsi szedd össze magad és írjá!"

Bazsi 2008.09.19. 13:16:21

Elzsé: Na látod! Pontosan ez az! Mennyire kurvára nem akartam sanálkozni, aztán 5 őszinte mondatot mégis megengedek, és akkor: "ajjj! Nesajnálkozz!" Pontosan erről írtam:) Amúgy örülök, h még benézel néha. (az egyedüllét dolgot meg nyílván nem olvasók oldják meg... és van egy hülye macskám.. ő sem oldja meg.)

Elzsé 2008.09.19. 16:33:21

Én azt elhiszem , h őszinte, ez egy szép dolog tőled. Ezért olvasom ezt a lapot... Csak valahogy minden írásban ott van az, h írnád, szeretnéd, adnád ami kell nekem/nekünk, de már rég nem látom azt, ami miatt ideszoktam... Néha villantasz és facsarodik aminek kell, de abban is ott van valami görcsösség, miszerint pont azt akartad elérni. (Sokan nem fognak itt engem szeretni :P hehehe...) Az újságírással sinen vagy, (vagy épp nem, nem tudom, csak amiről itt informálódtam) csináld azt teljességgel, mert ahogy írtad is, ha nem marad a kettőre idő, nem szabad erőltetni. Olvasnék novellát, szépet, szomorút, vidámat... de, h mért nem írsz, vagy mért épp nem olyat amit akartál, az nem köt le. Ha érdeklődésből, megszokásból, vagy épp csak kényszeresen idekattintok nem kifogásokat akarok olvasni és nem is a bal oldal képeiért meg videóiért teszem. A macska önkényes, a kutya jobban ragaszkodik és szüksége van a törődésre, én azt pártolom...

Bazsi 2008.09.19. 16:40:14

Elzsé: Ez így teljesen korrekt (picit meg is leptél:)). Ezt a bejegyzést, azért mertem írni, mert bíztam benne, hogy a zárójelben lévő ad is valamit, nem csak mutat. De értelek, és nyílván, ha most leírtam, hogy eddig miért nem, akkor most annak kéne következnie, hogy mostantól igen. Én is ezt szeretném. - Előkaparni magamból akit kell, és írni szépet-szomorút-vidámat, ahogy mondtad.

lolman 2008.09.20. 16:39:55

Korábban már talán mondtam ezt -most mégis ideillőbb- 'írj' . Írj, ha jól esik. Írj fikciót, ha mersz belekezdeni. Alkotni "alapnéger" és ha mást nem is tudok erről, azt igen, hogy pozitívan hat a belsőre. Fikciót azért lehet jó írni, mert belemerülhetsz a világába, alkothatsz benne (más szinteken mint itt) és talán valamit ki is vehetsz belőle. Elzsé akárkivel azért értek egyet, mert első "prezentációs készség fejlesztése" óránkon megtanították nekünk, hogy még véletlenül se beszéljünk arról amit nem fogunk vagy fogtunk volt (lol) csinálni. (nem érdekel senkit az mp3 amit nem játszik le a gép, a kisfilm amit otthon hagytunk és stb.) jó a kabátja a csajnak az első képen :D jobbulást :)

pankalin 2008.12.25. 22:08:30

a bejegyzés nekem egyáltalán nem sugallta azt, h „ajjnesajnálkozzt” kellene írnom, szerintem inkább elgondokolkodtatóan szép és bátran őszinte (én ezt sokra értékelem), és az sem zavar, h arról, h miért nem.., azért m nem mentegetőzést látok benne, hanem hangosan gondolkodást.. ez pedig közelebb hoz, bentebb enged, én kíváncsi vagyok.. nem csak szépre-vidámra-szomorúra-kreatívra, hanem arra is ami odabent, ami lefogta mindeddig két kezed lolman: az írás szerintem is jó terápia és kabát is csudiklassz
süti beállítások módosítása