HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Lazán

2008.05.08. 05:19 c{o}ffee


(Az volt kifundálva, hogy írok egy pársoros cikket, aztán egy bejegyzést. Előbbi azért lett volna, mert a hétfői szerken érettségis hét miatt szóba került, hogy kinek van érdekes sztorija ehhez, mondtam hogy nekem lehet hogy van. És azért pársoros, mert több történetből lenne egy anyag. Nem fért bele pár sorba, több volt benne, ezért lehet, hogy ott nem lesz, ezért itt van.)

Szerintem teljesen laza vagyok! Mit nekem érettségi? Szóbeli, azt mondják para, de hát pont az, hogy nem! Ki lehet magyarázni, szimpatikus mosollyal, magabiztos ábrázattal – lazán. És ha valamiből aztán tényleg, akkor magyarból. Igaz, hogy csak három – önkényesen érdekesnek ítélt (hangzó, látszó, mutató stb.) - tételt voltam hajlandó megtanulni, de (egy) majd belenyúlok simán, és (kettő) nem szabad elgörcsölni… tudjátok.

Toldi és Toldi estéje összehasonlító elemzés.”
Próbálom tartani a szimpatikust, a magabiztost miközben átveszem a kis cetlit, pedig a következő lépéseim forró parázsba süllyednek; a pad tollal-papírral bitófa, vagy kínpad, vagy valami annál is sokkal rosszabb. Toldi? Most komolyan volt ilyen tétel? Összehasonlító? Vége mindennek. Mindennek vége van! Körülöttem egytől egyig hóhérok, kivégeznek, ízekre szednek mielőtt kiküldenek egy hatalmas egyessel. Egy érettségi egyessel. Most magyarázzam, hogy az milyen? Ők kiküldenek, én kimegyek – ízekre hullva.

Elfordulok kivégzőosztagom felől, hátam mögött Emese (Emese szép lány. Hosszú comb, érzéki ajkak; „harapnád” fenék, „soha nem fog a tenyeredbe kerülni” gömbölyded forma mellek. Négy évig volt színfolt a szürke reggelekben, parfüm a büdös osztálytermekben. Mindig próbáltam közel kerülni hozzá. Viccelődtem vele, ő nevetett. Tréfáltam, kacagott. Persze sosem került közel, nem jött be a lazaság, talán komolyan kellett volna venni! – Párhuzamot érzek.) tekintetét kapom el. Jobb kézfejemet a halántékomhoz emelem, mutatóval célzok, hüvelykel biztosítok, kicsivel meghúzom a ravaszt. Nem tudja, hogy nem csak tréfa, kacag.



Na, valamit csak kellene csinálni! Legalább az íróról tudjak beszélni bevezetésként, hogy így lefedjem az első pár percet, minekután közölhetem, hogy: Ja, amúgy ezt a Toldi mókát sosem olvastam. A kétasztalnyi könyvtárrésznél szöveggyűjtemények tartalomjegyzékében keresek Arany után – amúgy teljesen kétségbeesve. Gondolom, ez látszik, mert közelebb lép a magyar tanár, és kérdezi, hogy Toldit húztam e, mondom neki, hogy de mennyire! Segítségképpen átnyúl a könyvhalmaz végébe, és kicsúsztatja a többi közül a művet, vagyis a műveket, azt a kettőt.

Nézegetem, lapozgatok benne, ráébredek, hogy ez az a dorongos fickó lesz! Aztán valahogy eljutok az utolsó oldalakig is, ami már nem a mű (vagyis művek, az a kettő), hanem egy „Toldi elemzés” és egy „Toldi estéje elemzés”. Nahát, kihitte volna? Tollat, papírt, magabiztos ábrázatot. Lazaságot.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr466315578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldszemű 2008.05.08. 08:23:45

Na igen. De jó is lenne... :retteg: :P

zs 2008.05.08. 13:39:25

komolyan benne volt a könyvekben? pff...így jó, hogy könnyű:P mondjuk most visszaemlékezve én nagyon rettegtem. sosem vagyok laza ilyen helyzetekben. najó rajzérettségin az voltam:P te meg szerencsés vagy:)

Bazsi 2008.05.08. 15:44:28

Zöldszemű: Csak lazán - én azt mondom. zs: Szerencsésnek kellett lennem. (Különben nem lettem volna laza:D)

fuze 2008.05.10. 11:10:38

a szerencse tényleg a legfontosabb. a nyelvtan volt ilyen, amikor is el kellett mesélnem(!), hogy hogy használnék egy kétnyelvű szótárt. azóta sem hiszem el

Bazsi 2008.05.10. 16:17:56

Hát azt meghiszem :)

emese ;) 2008.05.17. 22:11:55

domborjaimról le lehet szálni :D Amúgy ha emlékszel velünk volt Mr. Okos csivava plüss kutya is, amit Jucitól kaptam a szülinapomra, vagy ballagásra - jó hogy az is 1 napon volt - , és átsegített téged a törin vagy a nyelvtanon :D Meg angol mikor egyes bátrak odaültek mellém másolni... ha 2 másodpercel tovább maradnak, drága Igazgató úr megfenyít keményen. És drága Veszprém irodalma, ami oda sodródott a büfé asztalon elém, amit nemes egyszerűséggel meg egy "ez úgyse lesz" mondattal arréb dobtam. Jó hogy aztán kihúztam, és JÓ, ÓH de milyen jó, hogy Kovács tanárúr Arany Jánosnak hallotta a Karinti Frigyesemet, és a legjobb talán hogy a Lovassyból érkező érettségi elnök pont akkor ebédelt, és...áh nem is... a legjobb inkább hogy Kerekes tanárúr kacérkodott velem :D:P:P:P És hogy Boros Ági cica - imádom mert ott volt a kiállításomon - megsúgta hogy sorban vannak az infótételek és ötös szereztem, aminélkül talán nem is lehetnék egyetemista. És emlékszem még valamire: Bazsinak szokása volt írásban elkaparni a szavak végét, amit nemtudott rólam lemásolni, gondolta majd elsüti élőszóban is :D -Nem hiszem el hogy ezt kihagytad egyébként :D - "Ki most a miniszterelnök Balázs?" (lol mondom ) -"Gyurcsány Fhhhhhrhrrhehheh" -:D:D:D:D "Ferenc ugye"? :D Kerekes tanárúr kacaja szerintem mindenkit feloldott. És jó ha tudjátok 5öst kapott a szemét a Ferkóra :D Vicc ez az érettségi, de talán mégsem akkora vicc, egyik jó képességű meg bukott matek emelten, másik meg magyaron 6 sort irt. Nem árt ha tényleg készül az ember. puszi miss far

pankalin 2008.12.23. 02:34:55

Érettségi sima-liba!!! de még mennyire. Pofátlanul nem izgultam (sosem szoktam), és ez borzasztóan idegesítően hatott a többiekre, de megnyugtatta őket, mikor az érettségi büfébe egy 2 kg-os Haribo békával állítottam be, „egyétek, mert serkent” felkiáltások közepette (mondjuk úgy: kompenzáltam :)) Már nem tudom hányadszorra olvasom ezt a bejegyzést (sok, naon sok), de még mindig van, aminél megállok, visszaugrok, újraolvasok, sorokat, részeket, mert annyira szeretem. És nem mellesleg összeszedetten, végiggondoltan, ívekkel, dramaturgiai felépítettséggel, kerettel, humorral, jó képekkel (itt most kivételesen :P a szöveg által létrehozott képeket értem képek alatt), üdítő kitérőkkel, felettébb kedves párhuzamokkal, ügyes befejezéssel pontos arányt talált a se több se kevesebb tengelyén. Az egyik leginkább kimunkált szövegednek érzem. Igazán bazsis lett.. stílusos ;) És lehet, h megkapom, h megint csak a dicséretek, na de ami jó, az jó. Pont. :)

pankalin 2008.12.23. 02:39:55

na jó megjegyzések azért nyílván :P vannak: az ezért szóismétlése kicsit zavaró, javítanám vmi másra, mondjuk egy de vagy hasonló egyéb az elgörcsölni, az nem rá?? szednek után vessző van :P, de sasszemem lettem okuláré óta :)
süti beállítások módosítása