HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Happy akármit!

2008.12.24. 08:12 c{o}ffee



Annyira távol érzem magamtól a Karácsonyt, hogy szinte szégyellni tudnám magamat. A megfelelő gesztus az lett volna, ha meg sem említem a dolgot, de ha valamikor blogokat néz az ember, az nyílván most van, és azt hinné az olvasó, őt felejtettem el, és nem a… szeretet ünnepét.

Délután fél ötkor keltem (betegség van, vizsga volt, stb.), és eszembe jutott, hogy holnap… hoppá! - Meg kellene venni egy-két ajándékot. Be is értem még, meg is vettem volt. Amúgy, a karácsonyi vásár röhej. Hát, így készültem én elő.

Nem, ez nem működik olyan meghitten, mint ahogyan szeretnénk. Egyáltalán nem is szeretünk. És a fa sem szép attól, hogy mindenféle csillogó gömböcskét, meg villogó vezetéket aggatunk rá. (Jó, tudom-tudom, a fa attól szép, hogy együtt díszítjük. Hát nézzetek rám feddőn: fát sem díszítettem. Hasítsatok a szemeitekkel: nem is szoktam. Hasítás után szórjatok sóval, kenjetek citrommal, ha úgy tetszik: azt se tudom baszki, hogy miért díszítjük!)

Nem, ettől nem lesz együtt a család. Ettől nem fogunk megbocsájtani másoknak. És nem, jobban szeretni sem fogunk. Ha az év többi napján nincs időnk leülni társasozni a szüleinkkel, meginni egy páleszt a bátyóval, ajándékot venni a kedvesnek, megenni nagymama – egyébként legeslegfinomabb - rántott húsiját, az rohadt nagy baj, és ne merjük azt érezni, hogy ez megoldja.

Tegnap végre felhívott apukám. Mondtam neki, hogy ez így nincs rendjén.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr426315525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lolman 2008.12.24. 10:08:08

Szóról szóra mintha számból vennéd a szavakat. Édesanyámmal tavaly előtt volt erről egy elég nagy mélységekbe lemenő beszélgetésünk.. ami az ő oldaláról a tradíció és az esély (az együttlétre) védése volt... én oldalamról meg? Én oldalamról meg az, hogy karácsony kell ahhoz, hogy szeressetek, meg gondoljatok, meg figyeljetek? MIVAN? Nem, az emberek még ilyenkor sem szeretnek, figyelnek, vagy törődnek. Úgy tesznek, és az nagyon más. Azoknak akiknek vannak olyan családtagjai akik egész évben.. de legalább az év nagy részében ott vannak, és mutatják, hogy törődnek azoknak nincs szüksége karácsonyra (én mindig kiröhögöm anyámat mikor kérdezi mi kell karácsonyra.. mondani is szoktam neki, hogy amit mindig(!) nyújt.. az bőven elég). Szerencsésnek is érezheti magát az akit egész évben 'szeret' valaki. Nagyon szerencsésnek. A karácsony ezen semmit nem változtat. Azt hiszem ezzel már 5 évesen is tisztában voltam... szal tök jó hogy ezt megírtad. jah és boldog karácsonyt. (lol)

pez 2008.12.24. 10:47:52

Elég sok ismerősömtől hallom már évek óta pedzegetni, hogy minek is ez, és hogy ha a vásár, a fa, a forralt bor (vagy ágyas mézes :) ) ellenére sincs hangulata, minek erőltetni... Nálunk pont, mielőtt a legkisebb is felnőtt volna ahhoz, hogy már ne annyira élvezze (ez voltam én), akkor jöttek új apróságok a családba. Miattuk pedig biztos, hogy megéri a felhajtás, megéri bohóckodni Jézuskával meg Télapóval, és talpalni a tökéletes mentőhelikopterszállítósautóért/babáért/csörgőskockáslábúpöttyösmancsúoroszlánért satöbbiért. Nálunk (pedig abszolút szerencsésnek mondhatom magam, mert igenis egész évben Karácsony van), ritka, hogy mindenki együtt leüljön vacsorázni, vagy beszélgetni, mert már a szűk család is rengeteg embert jelent, ezért szeretem ezt az estét. És ezért mondjuk bizonyos szinten szükségem is van rá... Az írás nagyon tetszik, mert hatalmas erő van benne. Sok mondatod olyan igazi arcon ütős ("ne merjük azt érezni..."). És tetszik az is, hogy nincs benne közhely, pedig anélkül a Karácsonyról szinte beszélni sem lehet, neked pedig sikerült. Ügyes, akármi kategóriában nálam biztosan csillagos ötös. Boka mindenkinek.

zs 2008.12.24. 15:10:14

szórunk sóval, kenünk citrommal, megiszunk- e egy tequilával? :P tetszik az írásod, némileg egyet is értek. mondjuk amióta úgymond elköltöztem itthonról azóta sokkal jobban szeretem a karácsonyt. /jóóó amgí meg nem tudtam a Jézuska kilétét az nem tartozik ide (azok voltak az igazi karácsonyok:) )/ a lényeg, hogy egyél egy nagyot, meg olvass azt amiben kedved telik és nem azt amit muszáj, és néhány napig just relax:P Békés karácsonyt!

mv 2008.12.24. 15:44:00

Az utolsó mondatodban van a lényeg, a többi "mentegetőzés"!

Bazsi 2008.12.24. 17:54:14

lolman: Nem tartom reménytelenül védhetőnek anyukád oldalát sem, csak ezt most nyilván nem volt kedvem megírni egy "szerintem ez így..", "azt gondolom, talán hogy.." stílusban, mert akkor erőtlen lett volna, és peznek sem tetszhetett volna azért, mert erő van benne (annak ellenére, hogy véleményeink ütköznek). Persze, én veled érvelnék. És én ezt is látom többnyire. Mert hideg van, sötét van, tél van, és karácsony is (ebben a felsorolásban), és az 1 éve látottakra úgyis csak fél óráig megy a mosolygás, aztán előjönnek a konfliktusok. Anyukám "családjainál" is most van a legnagyobb baj. Ugyanakkor, pezéknél rohadt nagy happiness van mindenféle - kicsik, nagyok, és pár közepesre megnőtt termet - társaságában. És erre nem mondhatnánk, hogy de a Karácsony az PedigCsakAzértSem! pez: Azt hiszem, már reagáltam. CsodaKarácsonyt ott mindenkinek! :) (és ne feledjétek, hogy milyen jó ajándék lehet egy csodahamburger:P). zs: Igyatok! :) Evés, olvasás, relax. Neked is hasonló finomakat :) mv: Ez is egy meglátás.

About a girl 2008.12.24. 17:57:15

Rossz ezt érezni, de így van... Nekem sincs karácsonyi hangulatom...

vadmacs 2008.12.24. 18:54:10

Egyre jobban bírlak. Én a kis aprólábúm miatt igyekszem karácsonyi estét rendezni, amúgy... azt várom, hogy vége legyen.... csak mélyen hallgatok...

... 2008.12.24. 19:55:24

Egek senkinek sincs karácsonyi hangulata..azt hittem csak én vagyok ez a félresikerült elme... Kellemes karácsony a halálom!!!Kellemes csak a lábvíííz lehet!!

mv 2008.12.25. 01:23:41

Nem illik kétszer, de én mégis megkisérlem. Szomorú látnom ennyi megfáradt, kiábrándult, magányos vagy cinikus emberkét kommentelni karácsony előestéjén /tisztelet a kivételnek!/ Nem vettétek észre, hogy milyen "csavart" csinált a 3. és 4.bekezdésben? Ha értelemszerűen használod a "miért"kérdőszót, látni fogod, mire gondolok /vagy nem is ezt akarta? ki tudja/. Az írás "lefordítása" mindig az olvasó dolga. Nekem ez jött le. És tetszik. A folytatáshoz hozzáfűznék némi személyes "kommentárt". 10 évvel ezelőtt ezen a napon -önhibámon kívül- súlyos balesetet szenvedtem. A társam meghalt, én karcolás nélkül megúsztam a dolgot. Azt hittem, hogy belehalok a fájdalomba. Ő volt az életem, a mindenem. Egy barátja, aki amúgy bencés szerzetes volt, s valamikori osztálytársa, azzal vigasztalt, hogy Ő már elvégezte a feladatát, de nekem még dolgom van, ezért maradtam életben. 2 év kellett, míg talpraálltam. Persze volt családom és sok-sok barátom. És volt időm -mind a mai napig - minden dec. 24-én este 9-től éjfélig -, hogy felejtsek és emlékezzek /Bazsi írt róla az előbbi bejegyzésben/. Mamár tudom, hogy mi a dolgom, 7 éve "új" társam is van, s nagyon szeretjük a Karácsonyt, mert egész évben azon "dolgozunk", hogy sokaknak szép legyen. Nem önzésből és önsajnálatból áll az élet. Menekülni előle meg minek? Lehet, hogy szentimentális, banális, de minden "vigyor" vagy "részvét" mellőztessék, nincs szükségem rá!

panni 2008.12.25. 01:40:59

Nekem nincs bajom a karácsonnyal. Lehet, hogy azért, mert feltételes ingerré vált nálam a karácsony szó, és elkezdek örülni, hogy végre együtt lesz a család. És ez nem egy közhely. Teljesen evilági okai vannak: ilyenkor nem dolgozik senki a családból. Év közben is van rájuk időm és szeretjük egymást. Külön-külön is jó látni őket, de pl. anyukámat és a bátyót csak ebben a pár napban látom együtt. A fa meg a díszek csak körítés. És nem érzem, hogy ez megoldja. Nem is fogja semmi, amíg nem rajtunk múlik. De beletörődtem, elfogadtam. És ilyenkor örülök.

pankalin 2008.12.25. 02:24:58

Szép kis társaság verődött itt össze.. ha már "együtt lenni" hangulat, na akkor ez az. Érdekes volt ám olvasni, h a többségnek (köztük nekem is) a karácsony inkább lehangoló, nem annyira meghitt, és az év napjainak sodrásában nincs kiemelt helye. Persze nálunk is történnek ezen az ünnepen olyanok, amik máskor sosem (pl. egyébként nem szoktam nagybátyjáméknál szuperfinom vacsorára menni, satöbbi..), de úgy érzem ez sem az igazi, ha nincs meg a hangulat hozzá, és persze nyílván bennem van a hiba, h én nem tudom magamban meghívni ezt az érzést, pedig köret az van (hatféle módon képes villogni a karácsonyfánk :P). Ami ilyenkor leginkább feldühít az az ideges kapkodós ajándékvásárlós mizéria.. ez vmi hihetetlen, megveszed, görcsösen csomagolod, aztán meg na essünk már túl rajta módon adod/kapod, téped.. (Én már évek óta nem ajándékozok, vagy legalábbis nem úgy.. szuperfinom sütit készítek és óriás díszdobozokat tömök meg vele

pankalin 2008.12.25. 02:35:13

És még azt is utálom, h a boltokban már november elején-közepén "karácsony van" és mire elérkezik, már hozzá is szoksz az egészhez. Persze én sem mondom, h vesszen a karácsony! Mert például tavaly minden eddiginél jobban sikerült, és biztos sokáig fogom még őrizni az emlékét. De az idei az vhogy.. steril lett. Na hogy ne teljesen negatívan zárjam ezt a boxot: Van egy barátnőm, aki minden évben egyetlen (nem csomagolható)dolgot szokott kérni a Jézuskától, mégpedig azt, h szakadjon a hó! Itt nálunk már legalább 1,5 hónapja nem esett, remény sem volt rá.. és tessék! úgy esik, h holnap reggel tutira három hóember is ideköltözik az ablakunk alá :)

Bazsi 2008.12.25. 07:08:10

Mindenki: Zseni! Mikor írtam, akkor volt bennem egy vitaindító szándék is. Természetesnek (és szükségesnek) gondoltam, hogy ne mindenki fogadja el, amit egy ilyen - valóban agresszív - stílusban megfogalmaztam. Ehhez nem lehetett közömbösen állni. És tessék-lássék, párbeszéd van nálam. Méghozzá olyasfajta, ami az ilyesmi fórumok elenyésző hányadában található csak meg. Máris remek karácsonyi ajándék (lesz még olyan is, amiről bejegyzést is írok;)). Gyűljön máskor is szép kis társaság! About és "...": Ne foglalkozzatok vele. Logikusnak tűnik, hogy lehet a Karácsony miatt jó kedve az embernek. Na de rossz? vadmacs: (h5) mv: Vigyor és részvét nincs, tisztelet van. panni: Én tudok veled örülni :). Ahhoz hogy ezt így általánosságban megírjam, nagyon kellett is általánosítanom. De tudod te is, hogy ennyire még én sem vesztettem el a hitem az emberekben. És bízom is benne, hogy vannak családok, akiknél az évenkénti összejövetel nem veszekedés, és vannak emberek, akik ezen a napon segítséget nyújtanak (lsd.: mv). Lennie kell. Csak ami "általában van", az a baj. (Meg, hogy nekem semmilyen reflexem nincs hozzá - de ez már személyes gond.) pankalin: Lesz ilyen teletömött óriás.. izém? :P

Picur67 2008.12.25. 08:45:22

Én szeretem a karácsonyt, bár én szerencsésnek mondhatom magam, mert egész éven kapom azoktól az emberektől a szeretetet akiktől karácsonykor is. Én is igyekszem egész évben nekik adni a szeretetemet, bár ez a rohanó világban elég nehéz, és nem is annyi idő amennyit szeretnék. Ehhez azonban az kellett, hogy olyan emberek vannak körülöttem akár barátok, akár család, akikre nem csak ezen a pár napon számíthatok, hanem mindíg. Én olyan ember vagyok aki jobban szeretek adni, és látni a boldog arcokat. Bár te nem szereted a karácsonyt, de azért én kívánok neked is boldog karácsonyt!

lolman 2008.12.25. 11:16:21

"Nem önzésből és önsajnálatból áll az élet." Pontosan. Nem azt mondja itt senki (főleg a bazsi nem :)), hogy ne legyen karácsony. (vagy bármi negatívat magáról az ünnepről) Itt arról van szó hogy nem kell karácsonyt ünneplő embernek lenni ahhoz hogy valaki szeresse a körülötte levő embereket - az érem másik oldalán pedig - ha valaki ünnepli a karácsonyt nem jelenti azt hogy szereti is a 'szeretteit'. Teljesen rendben van, hogy most alkalom nyílik.. ösztönzés.. hangulat... ez teljesen jó.... SE. nem jó. ne kelljen ösztönzés ahhoz hogy egy barát felkeresse barátját. Egy szülő felkeresse gyermekét. ne kelljen alkalom. Ők teremtsék meg rá az alkalmat és a hangulatot. és pont. Ismét... félre ne értse senki: nem az a baj ha egy olyan ember nekem boldog karácsonyt kíván aki amúgy le se sz'r, az a baj hogy le se sz'r...

kata... 2008.12.25. 15:21:37

Nekem leginkább a konyhai munkából áll az ünnep,néha nagyon utálom.... Legyenek szépek ezek a napjaid,is....

Indira 2008.12.26. 13:15:25

talán jó is, hogy nem jutott időm az elején írni. mert így visszatekintve sokkal jobban sikerült ez a karácsony, mint azt előtte gondoltam. mondjuk karácsonyi hangulat nem volt hozzá. de láttam az ország másik felében lakó unokatesóim apraját, meg a nagymamámat is felhoztuk kocsival. őt pedig nagyon rég nem láttam a győri kórház falain kívül. más részről még hátra van egy "évente egyszer" látogatás, de azért mondhatom h jó volt idén. (csak azt sajnálom, hogy van egy számomra fontos ember, akinek meg nagyon nem volt jó, és csak annyit tudtam tenni, hogy felhívtam.)
süti beállítások módosítása