HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Reflex

2008.10.15. 20:12 c{o}ffee

Ebadta módon saját írásomra fogok reflektálni. Azt hiszem, ez egyedülálló blogom történetében („blogtörténelem”, így). Mondják…, vagy hát hallottam már itt-ott, hogy ha egy alkotó utólag magyaráz, toldozgat, fejtegeti saját szándékait, akkor ott már biztosan baj van. A befogadót meg különben sem érdekli. Ott van, ad vagy nem, esetleg ámulatba ejt, esetleg egyáltalán, kész vége - nem érdekli, hogy a másik oldal hogyan szenvedte, verejtékezte, ölte ki magából azt az akármit. Na, engem mondjuk – most mindegy, hogy „ezért vagy azért” – pont érdekelni szokott. Szívesen faggatnék írókat (úgy értem: írókat), hogy mi volt a fejében, mikor kezébe fogta a laptopot papírt, mi volt meg előre, mi alakult közben, megvolt a keret vagy egyszer csak a végére ért, és milyen érzés volt a végére érni, egyáltalán milyen megírni valamit?

Úgy emlékszem, kiskoromban szerettem nézni édesapám munka közben. Ültem ott mögötte, és figyeltem a felfestett színt, és a következőt, majd a színre színt, és így tovább. Ő vásznon dolgozott, a paletta elindította ecsetjét, de csak a felületen találkozott az igazi árnyalat a fejében gondolattal. Szükségem lenne rá, hogy újra leüljek mögé, látni hogyan csinálja, újra beszívni azt az illatot, azt az olajos, terpentingőzös parfümériát… édesapám farmermellényéről. Még le kell ülnöm mögé.

És hogy érdekel-e az téged, hogy ezt a bekezdés írása közben határoztam el? Nem tudom. Egyáltalán az mondd-e neked bármit, hogy nekem újra ott kell lennem, hogy erre van szükségem? Nem tudom, de én elmegyek oda, és te elkísérhetsz gondolatban, ha szeretnél…

Úgy képzelem, már régóta ülök mögötte csöndesen. És akkor ott lesz egy pillanat, egy kedvesen nyugodt, egy csakugyan kivételes pillanat, amikor úgy fogom érezni, hogy édesapám kezét a paletta és a vászon között Isten irányítja, hogy húzzon egy olyan színt életembe, ami aztán már megfakulni képtelen. Valahogy úgy, mint farmermellényes illata.

Éreztél már hasonlót? Volt már, hogy Isten húzott egy vonalat az égre, és az elérte életed világoskék vásznát? Amikor összerezdültél mindenedben, nem érted honnan és miért, de valahogy ott van, be kell szívnod, eltemetni, keretezni magadban - nem ereszteni. Ennyire kivételes?

És érdekel téged, hogy nem is akartam apukámról írni? Hogy csak az első bekezdés végén ugrott be ez a régi emlék? Hogy a második végén eszembe jutott egy kép és „Isten ecsetje” is? Hogy a negyedik elején zsebkendőért nyúltam? És érdekel, hogy kimerültem, és most képtelen vagyok arról írni, amiről még a „papír” kezembe vételekor akartam?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr716315541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pankalin 2008.10.17. 21:22:35

mert ide most kellett.. muszáj volt, mert megbeszéltük, h ez nem csalás, hogy lehet, hogyha megérdemli, akkor lehet (de ez nemcsak, hogy megérdemli.. nem engedi meg, hogy ne) most kivételesen nem lesz se „kritikus”, se hosszú, csak egy egyszerű köszönöm (de ez amolyan „minden szín benne lefestve” KÖSZÖNÖM) majd lesz persze biztos az is.. karácsony előtt egy kicsivel ;)

szpd 2008.10.18. 14:42:11

hello, beraktalak a blogtesók közé. üdv.szpd

v 2008.10.18. 16:04:04

köszi a kommentet:D olvastam a bejegyzéseid, és meg kellett állnom a Tiszásnál:) nekem is van a színes sárga-zöld-piros tépőzáras. És imádom. A blogod nagyon jó, tetszenek az írásaid. Így tovább.naivart

r 2008.10.18. 17:08:27

"Éreztél már hasonlót? Volt már, hogy Isten húzott egy vonalat az égre, és az elérte életed világoskék vásznát? Amikor összerezdültél mindenedben, nem érted honnan és miért, de valahogy ott van, be kell szívnod, eltemetni, keretezni magadban - nem ereszteni. Ennyire kivételes?" Bazsi, ez annyira... megtalált,magához húzott, szívhez szólt. köszönöm.

lolman 2008.10.18. 20:37:17

Nem. mint író nem érdekel mit miért írsz. mint barát .. nagyon is érdekel. Ez két gyökeresen különböző dolog. azt hiszem erre most ennyit.

Indira 2008.10.18. 23:43:11

Ismerős ismeretlenként engem érdekel, mit miért. Te, mint író, és te, mint egy ismerős ismeretlen, mit miért...

About a girl 2008.10.19. 10:07:21

Velem is sokszor előfordul, hogy a bejegyzés elején még teljesen másról akarok írni...egyszerűen az elkalandozó gondolataink a hibásak. Nagyon tetszik az ecsetes kép, örülök, hogy nap képe lett! :)

Cö-ö 2008.10.19. 13:58:23

ez az ecsetes iszonyat jó kéép :3

fuze 2008.10.21. 03:09:46

az első bekezdésre reflektálnék, mindössze ennyit: az igazi író nem mondja meg, hogy mit akart átadni. ő csak egy eszköz arra, hogy a befogadó megélje azt az élményt, amit meg akar.

Bazsi 2008.10.21. 06:43:17

fuze: Hát ez igazán kommersz.

raspberry** 2008.10.22. 08:58:18

szerintem ez rohadtul nem számít...csak az hogy nekem nagyon tetszett:) és kitudja mikor fakul ki...de lehet hogy megmaradnak mondatok...kifejezések:) és akkor nem fakul:)

Syerafy 2008.10.26. 09:37:12

Ez annyira szép kép, mikor először láttam a főoldalon teljesen elvesztem benne :)^.^

pisti 2008.10.26. 10:45:37

nem vagyok benne biztos, hogy sokat kell még apukád mögött ülnöd. Laikusan ezt mondom. Az előzőről: Szégyellem magam, mert nem én kérdeztem, nem én mentem oda. Ez az én gyávaságom, az én lustaságom. Elolvasom, valamit látok, elsiklok a többi felett. ehhez: Most veszem észre, sokadig olvasásra, hogy tényleg érdekelne. Hogy szeretném tudni, miért... csak megint ott lebeg a lusta, a gyáva...

Bazsi 2008.10.26. 20:28:32

rasp: Maradjanak! :) pisti: Az előzővel kapcsolatban most már tényleg mindjárt megírom a bejegyzést... Most meg tessék kérdezni. Nem lustulni.

2008.10.29. 19:34:51

"egy szöveg nem az alkotó által lesz alkotássá, hanem az által, amit az olvasó tesz hozzá!"
süti beállítások módosítása