HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Névről

2008.08.10. 18:23 c{o}ffee

Előre bocsájtanám, hogy elenyésző lesz azok száma, akik egyet fognak érteni velem a következőkben. Bocsájtanám továbbá, hogy a minap megszerettem Rejtő Jenő urat. Tudjatok róla, és ha gyakran bocsájtok dolgokat, azt firkantsátok dőlttel ennek a kontójára.

Nos, nem sok hasznavehető dolgot okítottak azon a Naplós tanfolyamon, de az például kiderült, hogy szubjektívabb műfajoknál kötelezően ott kell állnia az újságíró nevének, néha arcképpel együtt. Azért indulok innen, mert ezzel még mindenkinek egyet kell értenie. Mert ugye, milyen lenne, ha mondjuk egy kritikus föld alá kotorna egy bizonyos előadást, vagy egy bizonyos szaktekintély kifejtené, hogyan és mint, aztán meg ott lenne, hogy Napsugár009. – Neves Napsugár 009.

Még azért is mondhatjuk ezt kiindulásnak, mert hozzátartozik, hogy kollégáim is egészen ritkán használják polgári nevüket. Nem is értem, miért; talán éppen ideje lenne megkérdezni tőlük! Ennek a bekezdésnek a mondanivalója is kimozdult volna nullán lévő stagnáltságából, ha ez korábban eszembe… ötölődik. (Már, ha úgy általában ötölődhet bármi az ember eszébe…, mert ha ötlik, akkor például nem „ötliklődhet”, hanem „ötölődhet”, igaz-e?)

Én meg ráadásul azt gondolom, hogy mindenkinek elvárása lehetne saját magával szemben, hogy ha már mond valamit, mellé hozzáillessze nevét is. Vélemény név nélkül olyan, mint béna mankó nélkül – járni képtelen. Milyen meggyőződés az, amit még az se vállal fel, aki mondja? Nekem eszembe sem jutott – mikor el kezdtem mondogatni dolgokat -, hogy anonim legyek, pedig fogalmam sem volt, hogy vállalható vagy éppen szégyellnivaló kitűző lesz-e belőle. Azóta rengeteg blogon megfordultam, de még mindig igaz, hogy szinte sosem tud hosszútávon lekötni egy olyan véleményhalmaz, véleménycsokor, ami mögött nem látom az embert. Arra pedig nagyon kevesek képesek: felépíteni valami egészet, miközben háttérben maradnak. Igen, most már egyedül vagyok, mert ez csak szerintem számottevő, meg egyáltalán mi a francnak? Pedig mondom: béna mankó nélkül.

De hagyjuk is a blogokat, ez így alakult ki, mondhatni velejár. Egyébként sem kötelessége senkinek sem kiadnia magát. Viszont annak igazán tudnék örülni, esetleg ha kíváncsi vagyok egy cikkhez (videóhoz, bejegyzéshez, képhez, akármihez) tartozó hozzászólásokra, akkor ne Vámpír és Alpári Joe alpári vitáját kelljen oldalakon keresztül olvasnom. Vagy azt, hogy ki hogyan kínozná, eresztené le a vérét, kúrná, zárná gázkamrába azt a köcsög cigányt, mocskos zsidót, beteg pedofilt, buta playmate-et, béna cikkírót, és satöbbi. Kentuckyban be is terjesztettek egy törvényjavaslatot bizonyos Tim Couch ügybuzgalma okán, hogy büntessék az anonim hozzászólásokat, mert szerinte mérhetetlen az a rosszindulat, ami mindenfele burjánzik, és ennek ez lehetne az egyetlen megoldása. Nálunk sosem lesz ilyen törvény, nagyobb problémák mellett se igazán ügybuzog senki. (Már, ha úgy általában lehet ügybuzogni problémák mellett…, de ebbe most ne menjünk bele!)

Ideje is zárnom, különben annyira nem is érdekes. Mindenesetre én azt mondom: legyetek olyan emberek, és lássátok akképp a világot, hogy sose kelljen elbújnotok ez vagy az mögé. Lépjetek ki, inkább legyetek állhatatos vitapartnerek, akár egy vesztes ügy mellett is egész emberként, mint tojásdobálók a tömeg takarásából. Előre bocsájtottam. De mondom: vélemény név nélkül olyan, mint béna mankó nélkül, mosoly arc nélkül, futó mez nélkül, női kézilabda Görbicz nélkül, Olimpia láng nélkül. Fedezékből megmondani olyan, mint névtelenül hajózni távoli vizeken.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr456315555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Indira 2008.08.10. 22:21:51

Tehát akkor ezek után legyek Indira, mert akkor így nem bújok el? 8-) (megjegyzem, amúgy is ritkán szoktam elbújni:) )

Fazekas Fanni 2008.08.10. 22:25:12

Sose olvastam még Rejtőt.

lolman 2008.08.10. 23:53:50

:D lolz. Mindenki az osztókkal van elfoglalva, mindenki oszt mindenkit és mindenki névtelen. és? Ennyi. a gömb forog és a hullák is tovább rohadnak. Akinek van töke az felvállalja a véleményét, én még a művészetemet sem fémjelzem mert úgy gondolom az a lényeg hogy mit festek és nem az hogy én festettem azt a mit. Kifejezetten azt utálom a személyi kultuszt ami egy-egy "tökös véleményű" körül felépül. sokat mellesleg nem változna a dolog ha tudnád hogy kis béla (bocs ha itt vkinek pont ez a neve) kurvázza a striciket vagy buzzizza a leszbiket. ha vki akadémikus vélemény nyilvánít (magyarán állítja hogy ő "ahhoz" ért" akkor nyilván ezt alá is kell támasztania ... ha pedig másnemű de mégis érdemi vita folyik

lolman 2008.08.10. 23:55:21

lol hogy véletlenül belemondtam ... vaz mondom hogy csináld már nagyobb ra ezt a boxooooot!!! szal ha pedig másnemű de mégis érdemi vita folyik (tehát nem a pöcsök picsázása) akkor ott is inkább a veleje az ami számít és nem az hogy ki pofázik. szerintem. persze nem árt ha vki nem bujkál mint majom a pinyátában.

lolman 2008.08.10. 23:57:29

de tudok írni... seeeeee (Kifejezetten azt utálom a személyi kultuszt..............) (lol hogy ennyit kommentelek)

Bazsi 2008.08.11. 00:36:06

Indira: Nem hiszem, hogy előrébb jutottunk volna;). De amúgy sem a blogom kommentelőit akartam célozni - felőlem úgy írtok ide, ahogy jól esik. Fazekas Fanni: Eddig még én se nagyon, ideje rákapcsolni. lolman: Ja, nahát látod pont erre gondoltam, hogy a többség nem az én álláspontomon áll. Amúgy meg is értem. Mert úgyis az a lényeg, hogy mit.. bár azért képeknél biztosan egészen más súlya van a dolognak. És sokat valóban nem változtatna, de értékelném, hogy ha már oszt, akkor osszon Kis Pisti, és ne BlueBoy, vagy tudom is én ki. (legalább sok komment lesz;))

Indira 2008.08.11. 07:16:38

az Indira pont annyi, mint a Bazsi ;)

emese 2008.08.11. 17:16:05

noh igen, komolytalanabbat nem is tudok elképzelni mint elcsépelt nickeket, de sajnos az informatika világában (nekem testhez álló téma) a név azonosságot valamilyen úton módon ki kell küszöbölni. Jó példa erre adatbázis kezelőrendszerek végtelen fogalomtárában az "elsődleges kulcs". ami az az egyetlen dolog, ami alapján -fontos szó- EGYÉRTELMŰEN azonosítható az alany. De mivel nem hívhatjuk az embereket személyenként 34565466-nak és 34565467-nek más trükköket kell alkalmazni pl fénykép, mint ahogy bazsi elmlítette vagy az anyja neve trükk, persze többnyire hivatalos formákban. A szarabb regisztárációs oldalakon már mindenki találkozott "A név már létezik" felugró ablakkal, hiába vagy te kovács pisti ha van már 1,2,3....sok, választanod kell egy "másik nevet", okosabb rendszereknék emailcím alapján regelnek (igen nagyszerű elsődleges kulcs :) ). Amit ebből az egészből ki akarok hozni hogy eléggé rávannak kényszeritve az emberek a nicknévre minden regelős oldalon. Ugyan a blogok kommentelése szerencsére nem regelős ahogy elnézem, bár a fórumok szinte mindegyike az, és drága embereink meg is tarják jó szokásukat. Mindenesetre a publikálás minden formájában elvárható, hogy a szerző oda bigyessze a polgári nevét, hivatalos formában természetesen kötelező is, a személyigazolványodban sem KisCica1987 van hanem amit anyád-apád adott, meg örököltél. Elrettentő például vagy némi veccelődésnek tessék lássék pár ötlet(Bocs ha valaki pont ezeket használná): "tegnap lefeküdtem Cukicsajjal, de Kissmaster most annyira féltékeny lett, hogy rám uszította BullDoggy-t aki Streetfighterrel karöltve jól meg akar majd verni...engem aki MrLuva vagyok. :D " Tessék, tessék felvállni amit mondunk, meg csinálunk, meg véleményezünk. Érvényt a szavának csak is úgy szerezhet, kellő komolyságot csak is úgy vivhat ki az ember! Hát ennyi volna Pócsik Emese

pankalin 2008.12.25. 19:15:15

Remek gondolatfelvető ötölődés (jézusom, a wordnek nincs baja a szóval??? :D.. no, hát csak karácsony van :P) Nem is olyan régen olvastam egy cikket arról, h a teljes, polgári, anyakönyvben szereplő nevünket naon ritkán használjuk, m ritkán van rá alkalom, leginkább hivatalos ügyintézés során, de ami inkább identifikál minket a hétköznapokban, az többnyire a keresztnév, vagy egy már régen ránk aggatott becenév. Bár az is érdekes kérdés vajon a név mennyiben határoz meg (ezt a problematikát járja körül egy Paul de Man tanulmány is.. bocsánat h folyton irodtudományi tanulmányokkal hozakodok elő, de szigorlatra készülök és most szemnyugtatóimban ezeket olvasom, másrészt meg szigorúan csak olyanokat említek meg, amiket jónak, gondolatébresztőnek, izgalmasnak tartok ;)) Azzal nem értek egyet, h vélemény név nélkül járásképtelen. Sőt néha egy nick (pont a bármit választhatok miatt) sokkal többet árul el az illetőről, mint a hivatalosan használt. Az embert pedig nem feltétlenül a név ottléte miatt fogod látni, hanem mondjuk akár a konzekvens és magához hű többszöri megnyilatkozásai után, ígyhát én inkább lolman-nel értek egyet. Kellő komolyságot és érvényt szerezni úgy is tudsz, ha hiteles dolgokat fogalmazol meg, ha ragaszkodsz az álláspontodhoz, ha következetes vagy és persze ha mindent úgy fogalmazol meg, írsz le, mondasz bele, ahogyan egyébként vezetékkel és kereszttel együtt is megtennéd. (Nem is olyan rég személyesen is sikerült megtapasztalnom, h ha ott vagy a mondatok mögött, azt megérzik a szemfülesek :)) Egy újságírótól viszont én is elvárom h tegye oda a nevét (a monogramokat sem szeretem itt), főleg ha kritikát ír az illető, és nem is feltétlenül azért, h ne csak úgy arc nélkül húzzon le esetleg egy előadást, filmet, satöbbi, hanem m nekem sem mindegy ha programot választok, h az általam kedvelt (m véleményeimmel gyakran egyező) kritikus mit ír erről vagy arról (na persze van erre ellenpéldám is, ugyebár :P) Bár tudom, h elsődlegesen nem erre gondoltál, és bocsánat is érte, ha zavaróan irodalom felé billentem el kommentem többi részét: de annyira idevalónak érzem és egyben olvasásra ajánlom (Rejtő mellett (h5)) Sárbogárdy Jolán: A test angyala c. könyvet, és utána vagy előtte vagy közötte néhány Parti Nagy Lajos regényt, novellát..senki nem tudta kezdetben h ki lehet ez az üde színfolt (Sárbogárdy Jolán) az irodalom mocsarában, mikor egyik nap Parti Nagy bejelentette, h bizony ki lenne más mint ő, azt is elmondta, h a nevet sem véletlenül választotta, a név már eleve indukált egy stílust, és ez feladat volt, kihívás, h függetlenítse is, de azért ő maga is benne legyen vmilyen módon. És ha mondjuk a Hamletgép fölé az lenne írva, h Kis Tivadar, akkor tuti a kukában köt ki, de hát mivel Heiner Müller olvasható a cím felett, így a posztmodern legvakítóbb csillagaként tekintünk rá (ami azért valljuk be eléggé szánalmas sznobizmus), és pl azt is hallottam már h az a fazon, aki az Odüsszeiát megírta, azért biggyesztette oda saját neve helyett Homéroszét, m tudta h csak így maradhat fent a műve (Kis Tivadar névvel, ez is kuka)..és itt akkor megintcsak érdekessé válik, h a szerző-mű-befogadó hierarchiában ki hol is foglal helyet..?! lsd: Co2-nél felvetett kérdés). személyes, vicces: anyukám a gimnáziumi évei alatt egyetlen egyszer kapott ötöst irodalomból, egy beadandó dolgozatra, amire véletlenül elfelejtette ráírni a nevét.. (halkan és remélem senkit nem megbántva)megjegyezném: nekem kicsit visszatetsző, h a bejegyzés hatására néhányan „hivatalossá tették magukat”, de később aztán visszatértek a jól megszokott nickhez 8-)
süti beállítások módosítása