HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Focis (?)

2008.07.05. 18:25 c{o}ffee



Hogy el lehet e menni foci EB mellett?
Nem.

Komolyan nem, én mindent megtettem, de nem. Nem tudsz mindig olyan hamar átkapcsolni, vagy nem meghallani beszélgetésekben, nem meglátni hírek között – elkerülhetetlen. Azt is mondják, hogy bloggereknek azoknak, akik próbálnak az aktualitásban mozogni ez kötelező. És még ez sem lenne feltétlen ok, de még bennem is összegyűlt annyi gondolat, hogy bele kezdjek egy laza focis bejegyzésbe. (Megjegyzem, azért nehezen azonosulok azzal, hogy én most egy laza focisat…)

Ha jól emlékszem, négy meghatározó ebés (ebés? elképesztő milyen irányba kacskaringózok) élményem volt. Egyszer még vizsgaidőszakban a szokásos pénteki póker versenyre mentünk – vizsgaidőszakban ez a szokásos péntek volt a heti kikapcsolódás -, de nem volt ott senki kártyás. Kérdeztük a tulajt, hogy na ugyan már „mivan”? Hát meccs van. „Hát meccs van”, ezt mondta. Akkor mérges voltam.

Aztán egy már másik héten, akkor csütörtökön megint meccs volt, de mégis sikerült leülni páran zsugázni. Persze plazma a falon, és persze odavonzza a tekintet. Szokásos kamu esés-kelések, vetkőzős öröm a véletlen góloknak. Például volt ott egy srác, aki… hát elhasalt, miután másodpercekig bambán nézte egyik ellenfelét, aki arrébb lökdösi a labdát, mire végre tudatosult benne, hogy lábat fogni és üvölteni kéne. És akkor elkezdett üvölteni és lábat fogni. Mondták, hogy ez az a sztár C. Ronaldo. Akkor megtudtam ki az a C. Ronaldo.

Később két focikedvelő barátommal beültem beszélgetni az egyik helyi kocsmába. Ott egy egész falra az aznapi meccs volt kivetítve. Igaz, a közvetítés éppen akadozott, talán vihar miatt. De még így is mindenki bámulta a falat a hatalmas hibaüzenettel. A pultnál tejes kávét kértem, és akkor ott tejes kávét kérni, pont olyan volt, mintha én bemennék egy helyre, ahol mindenki bámulja a falon a nagy semmit. Aztán egy pillanatra megjelent az eredmény, de kizárólag az eredmény. Kettő-egy (vagy 1-1, 2-2, mindegy), és akkor a az egész kocsma üvöltött. Ezért vagy azért, de üvöltött. És akkor – és ott, csendben a tejeskávémra várva – éreztem, hogy azért ennek van egy amolyan groteszk szépsége.

Máskor – ez sokaknak (nagyon soknak) sokkal meghatározóbb máskor volt, mint nekem – ugyancsak azzal a két barátommal, ugyanúgy. Én háttal ültem a falnak, hogy így velük szembe legyek. Percekkel később kérdeztem, hogy ez a döntő? Ők mondták, hogy talán ezt halkabban. Döntő volt, és háttal is dögunalom. És akkor ott abban a fináléban benne volt minden, amiért nem szeretek focit nézni.

Mert egyébként elismerem, hogy játszani jó. Haverokkal, pörgősen, nevetve, házszabályokkal, az rendben van. Fogadni is izgalmas, a szurkolás mibenléte bonyolult lélektan, de nyilvánvalóan az is jó. Viszont ezt a kínlódást nézni, ez szörnyű. Kortárs Kukorelly azt írta, hogy a legnagyobb baj, hogy sokan vannak a pályán, mindig elakad a labda, a les megítélése számítógépes technika nélkül bizonytalan, és gyakran döntőek a helyesen vagy éppen helytelenül megítélt, illetve nem megítélt tizenegyesek. Szerintem meg az egész úgy ahogy van, reformra szorul. Mennyire egyszerű lenne (ahogy más sportokban is) alkalmazni egy képernyők előtt ülő bírót is, akinek ráadásul nem kéne még idétlenül sem szaladgálnia föl, s alá a pályán. A többiről nem is beszélve. Rendben, hogy ez tradicionális kérdés, de ez így tradicionálisan el van cseszve.

Még el kell, hogy áruljam, hogy voltak hetek, amikor éjszakánként néztem a Darts VB-ét, és elhiszitek vagy sem, de az messzemenőbbik jobban lekötött, mint egy klasszikus focimeccs valaha is fog. Ott elképesztő csaták zajlanak fejben. Nyílván a világ első tíze begipszelt alkarral is képes tripla húszat dobni, ott már csak az a kérdés, hogy mennyire tudják tartani magukat a rájuk nehezedő súlyos feszültség alatt. Minden körben csak egy dologra fókuszálhatnak, és ott idegek feszülnek, és ez látszott, és ez tudott érdekelni. De a vezetünk egy góllal, ezért minden második percben fetreng egy keveset valamelyik játékosunk, mindezt színvonalban, Európa tetején, a döntőben, na az nem.

Ugyanakkor továbbra sem tagadom, hogy vannak ennek a sportnak, és voltak ennek az EB-nek is szép oldalai. Ha nem is sok:

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr126315563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pez 2008.07.05. 18:48:47

Gondoltam, hogyha már focis, akkor hasonló lesz - mármint a vélemény (egyetértés, bólogatás, darts vb-t ugyan még nem néztem, de kíváncsivá tettél...) Kitettél magadért, jó a hangulat amit megragadtál, és szép a szöveg is. Az első kép gyönyörű (tényleg gyönyörű), a másodikkal pedig megmosolyogtattál. Bazsis megoldás ;) Jó volt olvasni.

lolman 2008.07.06. 14:41:53

Na. A szívemből beszéltél pajtás, végre egy hímnemű ember aki egyetért velem abban, hogy a foci eb/vb nem buli, hanem elbassza a bulit. Legalábbis nekem nagyon el. Ülni és nézni ahogy szenvednek, és látni ahogy a haverjaim meg "szurkolnak" a véletlenszerűen kiválasztott "kedvenc" csapatuknak.... nevetségesen priceless. (mindezt ahelyett hogy valami értelmeset, vagy értelmetlent-de-jót csinálnánk...) És igen, abban is egyetértek, hogy megvan a varázsa annak, hogyha JÁTSZOD a focit, de annak szerintem nem sok ha nézed. Én egyetlen sportot tudok nagy élvezettel nézni, az extrém síelést - amikor tökig érő porhóban síelnek le 70es dőlésszögnél - de csak azért mert amikor nézem, kicsit én is érzem azt az érzést amit akkor érzek ha élőben csinálom. No mind1..... de nagyon várom már az Olimpiát is. SEEEEEEEEEEEE

zs 2008.07.06. 15:06:00

én csak azt szeretem nézni a fociban, ahogy szenvednek, meg megjátszanak. az a legjobb. de így is csak 2db fél meccset néztem meg:D (az már 1 egész)

Bazsi 2008.07.07. 02:52:38

Hm, azt hittem már senkiből nem vált ki semmilyen gondolatot:( pez: Köszönöm, ha hangulat tetszett.. ha egyáltalán volt hangulat, már okés:) A kép ja. Azon a képen annyi akaraterő (meg izom) van, amit mi távolról se.. :-) lolman: Pajtás, Olimpia legnagyobb! zs: Ez is egy szempont :)

zom 2008.07.07. 12:43:47

Ha azt akarod leírni, hogy a focinézés _szerinted_ baromság: szíved joga. Ha azt akarod leírni, hogy a focinézés baromság: nos, ebbe nagyobb tálentumok bicskája is beletört már. És valóban, nem sikerült azonosulni azzal, hogy most egy laza, focisat. El lehetett volna menni a foci EB mellett.

Bazsi 2008.07.07. 14:11:42

zom: Ohh. Hát sosem írtam még fociról, EB is ritkán van, tudod. Ha a lazával nekem nem is, de az álláspontommal más olvasóknak sikerült azonosulniuk. Ez is valami, nemde? Na mondjuk nem neked :-)

zom 2008.07.07. 15:42:50

Persze, értem én, de nyilván nekem van igazam... :P

Babesz 2008.07.09. 02:37:49

Ezt nem nagyon kellett volna, mert egy dolog van, amit érdemes megjegyezni.. azért mert neked valami nem tetszik, attól az még nem biztos hogy rossz.. persze működik ez fordítva is, ha valami tetszik, az még nem feltétlenül lesz jó.. a dolgok nem attól lesznek jók vagy rosszak hogy neked tetszik-e vagy sem. Valószínű nem sokat láttál az idei focieb-ből, hihetetlen színvonalas volt. Néztem én is már dartsvb-t, izgalmas..., de lehet másnak tényleg az, én nem mondom rá, hogy úgy rossz ahogy van, csak azért mert engem nem köt le.

Bazsi 2008.07.09. 11:30:56

Babesz: Hidd el, azért nem látom olyan korlátoltan a dolgokat, hogy ezt le kelljen írnod. Itt a saját véleményemet képviselem (van, h néha perspektívát váltok, de többnyire azt is azért, hogy valamit kiadjak magamból), miért is köntörfalaznám, amit gondolok. Egyébként nagyobb nyilvánosság előtt is vállalnám a (könnyen támadható) véleményét - ami pedig nem az, hogy mindenki hülye, aki focit néz.

pankalin 2008.12.25. 00:38:38

Sorban állunk, himnuszunk, kezet rázunk, kezdjük: remekül vezetett a szöveg (tetszik, bezony ám h TETSZIK :P), nem csúszik ki, erős bekezdés passzok, az empíria tematikája jónéhány gólt hoz, a középpálya mindhárom élménye (kedvenc: tejes kávés, falon semmi, aztán üvöltős) annyira jó képekkel íródott meg, h simán egy óriáshatalmas kivetítőt érdemelne és mindeközben a kispad térdét csapkodva bruhaházik, konkrétan fetreng :) („vezetünk egy góllal.. és fetreng.. hihihi) naon feldobta a hangulatomat ez a bejegyzés, h szinte bánom, h még két évet kell várnom a „hosszabbításra” :) (lehet h fura ilyet hallani (olvasni) tőlem, de néha (pedig tudom én ezt) meg tudsz ám lepni milyen jól is írsz! képről: tízpluszos képre bukkantam ismét (elképesztően erős az első kép, az a fajta amit csak nézel és nézel, és közben fogalmazódik a gondolat, csak szavak nem artikulálódnak hozzá, m mondani nem tudod, csak érzed odabent, érzed, és fáj, fáj, h embernek születtél te is, de akaratod ÉP(p)ENséggel nincs sehol ehhez képest) megjegyzés: érdekes módon Veszprém városa idén el tudott me.., vagy legalábbis perifériára tudta tenni az EB eddigi óvárostéri focis sátrat a haszkovó esténként korán szendergő paneljainak szögletébe oltári halk megjegyzés: 2000ben odáig meg vissza a kis francia csapatért, de azóta Zizou megkopaszodott (neki nem áll jól :P), Deschamp lemondott, Dugarry kiöregedett, Henry-nak borzasztó nagy arca lett, Lizarazu elhízott :S, ígyhát nincs is miért drukkolni :P:P
süti beállítások módosítása