HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Co2

2008.05.17. 04:19 c{o}ffee

Kezdjük.

Elkezdjük. Halk moraj, szeretem. Életem kevés értékelhető sikerei közé tartozik ez a halk moraj. Utálnám, ha most valami dübögne, nyikorogna alattam. - Sokat gondolkoztam a zenén, ami ide illett volna. Nem találtam rá, meg különben is, valahogy arra jutottam, hogy nem is kellenének ide mások történetei, hangjai. Csak én és a halk moraj. Én a halk morajban. Jobb ez. Jól van ez így.

Jöjjön a cigi – mondtam annak a csökött csajnak, hogy legyen drága és gyenge. Nem nagyon tudott segíteni, pedig nem olyan bonyolult. Mindegy, lepakoltattam vele párat és kiválasztottam. Nagyon rég gyújtottam rá, nem akartam rosszul lenni. Még az ex-nejem kedvéért szoktam le, de hogy miért? Ha?! Minek? Mindig mondta, hogy így fogom végezni… és milyen igaza volt.

Most a vodka – mások biztos viszkiznének, vagy Jäger, Absinth, ilyesmi…, de vodka? Fura, rám nyitják ezt az ajtót, és egy olcsó vodka lesz a kezemben, előttem meg elnyomott cigicsikkek. Sokszor elképzeltem magam így. Régóta tudom milyen cipő lesz rajtam, hogy kötöm a nyakkendőm, hogy lesz fésülve a hajam – és az olcsó vodka a kezemben. Nem akartam más piát, emlékezni akartam arra az időre, amikor még reményteli voltam, amikor még hittem dolgokban. Amikor képes voltam egyszerre magamba szívni mindent, hogy aztán mindent ki is okádjak magamból, az olcsó vodkával együtt.

Akkor még hittem, hogy van értelme küzdeni dolgokért. Azóta világossá (vagy sötétté) vált, hogy valójában mindenért küzdeni kell. És valójában tökéletesen értelmetlen az egész. A szülők után a tanárokkal öklözöl, próbálsz melléjük kerülni, egy ringben állni, aztán a főnököt akarod leteperni – ahogy a lányokat is! Basszus, még egy jó dugásért is harcolni kell! Csatázni. Persze nincs vége, sosincs vége. A kapcsolatokban tovább háborúzol, hogy aztán szép sorban feladd őket. Sorban, mint elnyomott cigicsikkek a műszerfalon.

Abban a kilenc hónapban is rohadtul kínlódtunk. Állítólag a gyermekhalandóság mára 1% alá csökkent – mindegy, mi beleestünk. Valószínűleg ott törött el valami végleg. Már köztünk sem működött, feladtam. Elengedtem. Mondjuk így utólag, az aztán végleg megpecsételte volna a kimenetelt. Utolsó szusszig küszködhettem volna azért, hogy ne csak egy újabb emberroncs legyen a többi között. Azóta egyedül élek, nem is akartam újra felvenni a kesztyűt. Elég volt. Ennyi bőven…

Persze… vagy talán, ha tovább élt volna, nem így gondolkoznék. De milyen ostoba is lennék! Mert akkor hagyok valamit? Az utókorra?! Milyen utókorra? Elég csak picit körbenézni, még pár évtized és felfaljuk a földet! Felzabáljuk, ízekre csámcsogjuk! Az állatok fele ki is halt, aztán mégis az a szenzáció, ha találnak egy új fajt, miért is az lenne, hogy évente eltűnik 1-2%-uk? Már előre mondják, hogy mikor különösen veszélyes az UV sugárzás. Nem sokára majd azt fogják, hogy mikor lehet kimenni az utcára. Aztán, hogy majd akkor sem. De ha valami csoda folytán mégsem pusztítanánk el mindent magunk körül, akkor majd eltalál minket egy meteorit, vagy kialszik a Nap. – Tökmindegy! Egyszer úgyis vége lesz, és eltűnik minden. Bármit is hagynék itt, az nem maradna meg, eltűnne. Akkor meg minek? Tökéletesen értelmetlen.

Arra azért ügyeltem, hogy minden rendben legyen. A cégnél, és itthon is. Nem akartam, hogy bárki is azt gondolja, menekülök. Nem, szépen megterveztem, és végigvittem. Sosem értettem azokat, akik leugranak, felégetnek, gyógyszereznek, meg ereket vágnak. Minek a vér meg a többi? Nem, én rendben hagytam mindent, ez az én végrendeletem. Az aktákat, a könyveim, a fényképeim, a ruháim – mindent, ahogy a garázsomat is:

cigicsikkek, olcsó vodka, halk moraj és én.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr536315577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldszemű 2008.05.17. 09:28:09

jesszusom... o.O

zs 2008.05.17. 22:57:23

csak pozitívan...

Bazsi 2008.05.18. 17:19:26

Ennél azért markánsabb véleményetek is van, sztem. :)

Daoldin 2008.05.18. 22:08:39

az eleje és a vége jó. Kerete van, hangulata. A közepe viszont gyenge. Sablon, klisé, szokásos kamaszos nihil, jajdeszarazélet. Egy-két jól eltalált mondat dobja csak fel (igaz, azok tényleg jól eltaláltak). Bocs, de markáns, őszinte vélemény kell, nem? :)

Bazsi 2008.05.18. 23:03:32

Daoldin: (ismerős a neved, de nem tudom honnan) Elnézést sosem kell kérni:) Viszont nem értem a kritikát. Ha érteném, akkor... érteném, de nem értem. Kamaszos nihil, jajdeszarazélet? Sztem a kamaszok, azért panaszkodnak, mert őket nem szereti senki, értéktelenek, semmit érők stb, ez itt egy pillanatig sem jelenik meg. A mindenért küzdeni kell az egyetlen, amiről eltudom fogadni h "klisés", és talán gyenge is, de próbáltam úgy felvezetni, majd levezetni, h ne legyen az. Nem érzem hogy egy "tipikus" gondolatmenetet vázoltam volna. Azt sem gondolom, hogy egy kamasz a világ gondjaival, illetve a Föld sorsával egy pillanatig is foglalkozna. Ahogyan az emberi kapcsolatokból sincsen kiábrándulva - ilyen "megélt" szerepben legalábbis. Mindennek ellenére, el tudom fogadni, hogy a közepe gyenge. Van ilyen. Köszi a véleményt.

pankalin 2008.05.19. 23:24:05

Nem értek egyet azzal, hogy a közepe gyenge, szerintem a vége például kifejezetten nem lehetne (lenne) erős a közepe nélkül. Engem minden mondatával mélyebbre húz, és így tesz ki egy egészet. Mert ha bárhol is ki húznánk belőle akár egyetlen gondolatot/mondatot is, akkor nem érné el a kívánt hatást, nem teremtődne meg ez a hátborzongató atmoszféra, nem szorulna picit össze a szívünk, akkor, mikor a "halk moraj" a helyére kerül, tiszta lesz és ha bármit is kihúznánk belőle: úgy dőlne össze, mint egy "végétjáró" Jenga...

Truncus Cerebri 2008.05.20. 01:38:35

OFF: igen, VOLT :) szerveződünk:) üdv a klubban :) ON: nem tudom miért nem kommentellek sose, szeretem ahogy írsz. talán túl komplex vagy, nincs mit hozzátenni. ezt is szerettem.

zom 2008.05.20. 10:42:08

Mindenkit elér a Lehúzó Tavasz. Aztán meg a Fesztivál Nyár.

pankalin 2008.12.24. 00:05:31

Persze tudom, h írtam már ehhez a bejegyzéshez, de azt is tudom, h nem lesz belőle baj, ha még írok picit 8-).. van mit. Először is szerintem senki sem bánja azt a mélyrepülést, ha aztán ilyen szöveggel rukkolsz elő ;), egy olyannal, amiben a lenyűgözően ügyes felépítésnek köszönhetően egy szupernehéz feladat lazán megoldottá válik, ugyanis sikerült olyannyira motiválttá tenni az öngyilkosságot, h egy percig sem kérdőjelezem meg, h vajon miért teszi. A szóhasználat is pontosan festi le a figurát, itt-ott felsejlik a lemondás jegyében egyfajta humor, önirónia, amitől még hitelesebbé válik a férfi monológja. Fokozatosan artikulálódik a szituáció, semmi nem lett elkapkodva, hagyja, h megteremtődjenek a bekezdések hangulatai. Két rész van, amit külön ki is emelnék, nekem ezek lettek a leginkább kedvenceim: az egyik ilyen az a szinte semmitmondónak tűnő felsorolás, mellyel tudatot az öngyilkossági gondolat többszöri felmerülését, amitől méginkább elszántabbnak érezhetjük ezt az utolsó döntést. A másik kedvencem a kapcsolatok kiégésének, hamuvá foszlásának és a műszerfalon elnyomott csikkeknek a párhuzama. Egy következő novella pályázat során mindenképp toplistásként szerepelne, a „melyik szöveggel nevezzek?!” listán! TC: komplex- szel egyet értek észrevétel: én kivenném a vagyot a sötétség elől, csak a szót hagynám a zárójelben a szusz, egy sz igaza volt helyett igaza lett kifejezést kellene használni az idő logikussága miatt a csökött csaj jelzős szerk. nekem vhogy nem illik a szövegkörny.-be, észérveket nem tudnék felhozni ellene, egyszerűen csak nem hangzik jól, szerintem
süti beállítások módosítása