HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Április 11.

2007.04.11. 21:35 c{o}ffee


Hogy telt a napod?

Vége a szünetnek mi? Reggel fel kellett kelni, iskolába, munkába indulni. Na, de szerencsére hamar délután lett. Ebédre még talán feltörted az utolsó főtt tojást, elmajszoltál hozzá egy szelet sonkát (ezután egy évig úgyse, semennyit se). Vagy, ha lazulós napot akartál, akkor lehet, hogy összeszedted a barátaidat (vagy ők szedtek össze téged), mert hogy napsütés, és ugyan már, nem fogtok ti szomorkodni a munkanap miatt. Esetleg megkívántatok a jó időben, ki a sört, ki a cigit, így boltba indultatok. Ha hülye barátaid vannak, az mondjuk baj, mert még a végén az egyik, unalmában a bolt előtt felhozza, hogy nem kéne ott álldogálni, ha nem le kellene ülni valahol. Vagy akár ott, ahol vagytok épp. Kár lenne ezt, mert ennek aztán furcsa következményei lehetnnének, mert ott leülni, aztán nem szokás (képzeld csak el, tuti, hogy nem)! Az autósok aztán furcsa arcokat vágnának, a buszokon utazók egy emberként fordulnának felétek elkerekedett szemekkel. A nagy kacagások után, esetleg, ha blogod van, elhatározod, hogy lesz végre egy könnyed bejegyzés erről a napról.
Méltó április 11. ez.

Vagy még sem? Igaz, kinek jutott volna ma eszébe elmenni egy felolvasó estre, vagy színházba, nem is hallottál róla, hogy van ma ilyesmi. Én személy szerint picit sajnálom, hogy tegnapelőtt volt az ünnepnap. Ünnepeltük a nyuszit (egyáltalán miért ünnepeljük a nyuszit?), a locsolást (miért locsolunk?), a hasunkat (a böjt miatt, gondolom). Ma meg semmi. Hétfőn Isten nézett rád és rám szigorú szemekkel, ma más valaki.

(Egy zárójel azokért, akiket nem ostorozhatok szelíden, magammal együtt ezzel, mert tisztelettel, mélyen, őszintén ünnepelte a Húsvétot, és még inkább azokért, akik sokkal többet tettek ezen a napon. Elmentek, és verseket hallgattak, esetleg elgondolkodtak egy-két ízes rímen, vagy csak olvastak. Nem bulizni indulnak ezen a szerdán is, hogy majd lefekvés előtt esetleg, 3-4 oldalt, míg el nem alszanak.)

(És egy zárójeles felvezetés valakiért, aki többet érdemel: )


„1905. április 11-én született József Attila, és ennek emlékére 1964-től minden évben ezen a napon ünneplik a Költészet Napját."

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr856315685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vartam 2007.04.12. 10:14:48

érdekes volt látni a színházban azt a néhány bejátszást, amelyeket a kossuth utcán készítettek. miről nevezetes április 11.? tán előbb kaptunk (fals) válaszként word trade center összeomlást, mint a magyar költészet napját. amúgy kb. harmincan voltunk tegnap este a petőfiben. ez vajon összefügg az iménti bekezdéssel? megjegyezem, több tízezer ember él ebben a megyei kultúrközpontban.

vartam 2007.04.12. 10:15:38

hopsz kimaradt egy l a wtc-ből:)

zs 2007.04.12. 17:21:34

április 11. az egyik legjobb nap számomra. pedig nme szeretem "valamiknek" a napját, de ez az egyetlen, amiről igazán meg tudok emlékezni. amúyg meg másodikak lettünk egy megyei József Attila versenyen:) .igen.dicsekvős. :P

Bazsi 2007.04.13. 12:04:31

Dicsekvő kommentelők. Jó ez, mert így én is büszke lehetek picit:)

emese 2007.04.15. 22:42:27

Ágnes Vanilla megzenésitett verseit ajánlom mindenkinek :P József Attila örök a legnagyott tisztelet néki...

pankalin 2008.07.29. 18:53:44

Ha már dicsekvős :P, én tavaly ápr. 11-én egy 24H-s felolvasón voltam, ahol bárki bármit felolvashatott, a lényeg az volt, hogy ne szakadjon meg egy percre sem a lánc. (Idén a szakest fáradalmait pihentem ki :)). A szöveg kettőssége jól kiemeli, hogy ez a nap egyrészről olyan, mint a többi, másrészről viszont tiszteletteljes megemlékezés. De lassan már annyi ehhez hasonló nap (világnap) van, hogy csoda ha az ember nem feledkezik meg róluk, és legalább egy pillanatra (mondjuk reggeli fogmosás közben, vagy zöldre várva a zebrán) eszébe jut. Íme néhány: drog (jún. 26.), víz (márc. 22.), föld (ápr. 22.), aids (dec. 1.), színház (márc. 27.), tánc (ápr. 29.), zene (okt. 1.). Ésbár ez talán szégyenletes, de szerintem (az egyébként leginkább elkapott kép) az utolós főtt tojás feltörése, és a "na most egy évig nem eszem sonkát" érzése sokkal inkább él kollektíven bennünk, mint akár a Magyar Költészet Napja. ((Az utcán üldögélős kép láttán nekem is kikerekedett a szemem, de közel sem azért, amiért az autósoknak.. a kép számomra újabb ékes bizonyítéka annak, hogy véletlenek márpedig nincsnek!))

Bazsi 2008.09.18. 04:16:18

pankalin: A 24 órás zseni lehetett. A szöveg sztem gyenge (Vagy még sem? Oh, hát ez aztán a dramaturgiai fordulat! :D), bár a főtt tojásos sonkás rész tényleg jó. (A zárójelet majd nyílván megmagyarázod.:))
süti beállítások módosítása