HTML

mézescsupor

Friss topikok

  • ef: Ha soha életemben nem kapnék ennél szebbet, életemet akkor is nyugodt elégedettséggel tölthetném. ... (2011.08.04. 23:59) Mozdulat I.
  • ef: Vártam, de csak nem múlik el a múlt, köd előttem a réges-régi út, a fogaim közt réges-régi szó, né... (2011.08.04. 00:15) T
  • törökági: Ezen a hiperkarma koncerten én is ott voltam. :) lassan 4 éve. :) (2011.01.05. 09:09) cicás
  • splendiddresses: splendiddresses splendiddresses (2010.08.01. 14:37) Boldog születésnapot! (I.)
  • americancolors: americancolors americancolors (2010.07.31. 23:13) Háborog III. (Kinder)

Címkék

Leírva szép

2008.06.10. 00:49 c{o}ffee


Megvolt az első jól irányzott döfés. – Leíró nyelvtan négyes. Morfológiai affexumoktól inflexiós allomorfokig (ennek felét a word sem ismeri, szuper). Persze, ez még mindig nem hangzik annyira rosszul, mint mondjuk egy analitika vagy villanytan vizsga, de azért ha valamin meg szoktak csúszni a magyar szakon tévelygő csetlő-botlók, akkor az ez. Vagy a fonetika.

Közben, azért volt egy hajnali félhatig, aztán féltíztől tanulás egészen a délután három órás kardváltás ideéig. Jól alakult, na! De biztos vagyok benne, hogy ebben jelentékeny volt, hogy többen is jelezték, szurkolnak vagy gondolnak rám, illetve segítenének vagy… egyszerűen csak segítenek. Erről aztán eszembe jutott egy videó. Szerintem igazán megható – ott azon a ponton, ahol nézik a közeledő felbőszült bikát, de látszik az arcukon, hogy egy pillanatig sem gondolkoznak el azon, mi fog történni velük. Hogy mijüket húzzák nyársra, hogy melyik csontjuk fog széthasadni. Hogy oda rakják-e testüket vagy sem. Hogy oda tegyék-e magukat.

Hát, én nem tudom, hogy hányan vetődnének fenevad elé miattam, de nekem az is elég, hogy páran jeleznek, szurkolnak, gondolnak, segítenek. Segítenek.

Ez olyan szép dolog.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://straubbazsi-archiv.blog.hu/api/trackback/id/tr516315572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldszemű 2008.06.10. 01:01:08

Mondjuk a bikaviadalt alapból nem szeretem, mert ugye szegény állat. De ez a videó tényleg ott van. És kivételesen nem az jutott eszembe, hogy kellett nekik állatot kínozni. Szurkolni meg én is. De ezt gondolom tudod. Ugye tudod?

Enkeli 2008.06.10. 13:59:33

Gratulálok, és további sikereket kívánok.

zs 2008.06.11. 00:09:56

na, gratulálok. én szófajtan, alaktanból repetázom, mint a napköziben. csak ez nem finom:( a videót nézvén egyből arra gondoltam, hogy a matadorok nem hősiesek, inkább vakmerőek(ez nem feltétlenül jó), de ahogy végignéztem és a társai megvédték... nos, ez tényleg szép dolog. bár nem értem, hogy miért nem vitték arrébb az arcot, biztosan nem lett volna rosszabb, ha átteszik 10méterrel arrébb, mint, hogy a bika még 20x nekik megy... na mindegy. azért elismerendő a többiek cselekedete. a bikaviadal meg butaság amúgy...

pez 2008.06.11. 07:17:26

Ügyes vagy Bazsi! :) Én voltam egyszer bikaviadalon (az utolsó tizenöt percre), és nagyon hangulatos dolog. Nem hiszem, hogy csak úgy simán vakmerőek... merthát jól is csinálják. Ráadásul az életüket bízzák egymásra, vagyis kockáztatják a másikért, ami azért... szép. Érdekes gyilkolászós nemzeti hagyomány...

zom 2008.06.11. 11:45:19

"Idejéig", nem "igeéig". Egyes, leülhetsz. Szerintem. :)

Bazsi 2008.06.11. 12:02:08

Zöldszemű és Enkeli: Köszi :) zs: Nem látom be, h az arcot csak úgy arrébb lehetett volna vinni:) A videó lassítva van, alig pár másodperc telik el, és a bika - ahogy látszik is - azt a matadort "célozza", amelyikkel korábban az arénában volt, hiába vannak ott sokan. Ha "felkapják", akkor négyüket ökleli fel, ennél sokkal védtelenebb pillanatban. Így viszont életet mentettek (valószínűleg.) A gratot köszi:) pez: ;-) zom: Majd meglátod te! Más: Kilencszázkilencvenkilencedik kommentelő zs volt. Köszönöm neki a sok hozzászólást és a figyelmet - de úgyis sokszor volt már helyezett :) Ezredik pez: Megérdemli, jutalma kigondolva. Ezeregyedik zom: Zom lemaradt... az egyesen a hangsúly. Cseszheti! :P

Bazsi 2008.06.11. 14:59:45

Ja, és amúgy rohadt sokáig kerestem a képet, igazán megdicsérhette volna valaki. (H)

zs 2008.06.11. 15:00:28

jó. értem én, hogy nemzeti hagyomány, meg jól csinálják, de mégis.. mindegy. nem nagyon értékelem/értem az agresszív dolgokat. hiszem, hogy ebből ered az értetlenségem. más:999.? szuper. fordítva 666 :D

lolman 2008.06.11. 16:30:03

lehet beugranék, do olyan "fenevad" elé tuti nem amit te bőszítettél fel 4 karddal a hátában, egy két ember szórakoztatására. sztem naon rossz példa :D de azért érthető a célzás :)

Bazsi 2008.06.11. 16:36:39

zs.: Sztem én sem akarnám - legfeljebb egyszer - végignézni. (Bár én még disznót sem láttam soha meghalni..) lolman: Aha, jogos :-)

Döm deux döm 2008.06.12. 20:22:32

Disznót még én sem. Oklyankor én mindig alszom még :D

pankalin 2008.12.24. 01:41:13

A cím kifejezetten tetszik, és a kép is remek kísérője lett a szövegnek, de így már nem olyan klafa megemlíteni, hogy felhívtad rá a figyelmet :) Videó rettentő megható, ésbár fura szokás meg minden, azért van benne vmi elképesztő ősiség, az emberben élő fokozott izgatottsággal teli vágy arra, hogy hergeljen, aztán pedig „megszelidítsen”, legyőzzön egy olyan állatot, ami akár a halálát is okozhatná. Ez olyan dolog lehet, amit meg kell ízlelni, ahhoz, hogy tudja az ember, hogy él. halkan megjegyezném, hogy: …vagy a szókincstan eredete, vagy a szórványemlékek (na ezen konkrétan harmadjára csetlek el :S), vagy a nyelvjárástan (ugyebár :P), vagy a szövegemlékek, vagy.. najó talán csak ennyi :D észrevétel: khm khm az affixum :P
süti beállítások módosítása